HCceme pomoct synovi ale už nevíme jak.
Byl hodný pozorný chytrý má vysokoškolské vzdělání. Již několik let holduje kouření trávi a nikým si nedal vymluvit riziko, které podstupoval ani v psich.poradně. Nikde ještě trvale nepracoval. Brigádně si ale jako programátor vydělával slušné peníze.Od nás z vesnice se odstěhoval do Ostravi, kde se stačil oženit ,za týden rozvíst. Problémi s policii úřady. Návštěvi zužoval jenom na získáni peněz.Při naši návštěvě v Osravě jsme zjistily vybíleny byt s jednou matrací.Vrací se spátky na vesnici . Komunikace s ním je nemožná. Pronajímá si holobyt ,Odhlásil se z pracovního úřadu.Psichycky nás všechny vydírá,hlavně mé staré rodiče.Mluví ze světa o věcech které nedávají smysl. Od jeho kamarádu se dovídám že skoušel lisohlávky pervitin i jiné drogy. Naše rady že by se měl léčit nebere.Máme se prý léčit mi. Má 27 roku byl urostlí hodný a slušný kluk . Dnes je sprostý ,vychrtlí, bezohledný, straní se kolektivu i rodiny.Neni schopný se nikam zařadit . Několikrát jsem konzultoval jeho chování a stav na psichiatrii v Jeseníku u dr. Novotného. a v léčebně v Bílé vodě . Bylo mi řečeno že jeho stav je dosti závažný, že by měl být hospitalizován, že by stálo za to násilně ho dostat na detox, protože je vlastně nemocný a svou nemoc si už ani neuvědomuje. Problém " Psichiatři že to musí soud. Soud že to musí policie.Policie že to musí soud nebo Psichyatři Začarovaný kruh. Rady že mu musíme zavřit dveře že se musíme proti němu obrnit ńebo se zblázníme k ničemu nevedou. Celá vesnice ví že mu hrabe potvrdili to i psichiatři sousedé se nás ptají proč mu nějak nepomůžem a mi nemůžem nic než se dívat ja k se strácí. Jestli můžete pomožte jsme zoufali.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, chápu, že se ve vaší situaci cítíte zoufalí. Obávám se ale, že pokud nebyli schopni vám pomoci lékaři a odborníci z léčebny, a to ani po přímém kontaktu s vámi a vaším synem, těžko to dokážeme my po internetu. Pokud se váš syn nechce jít léčit a na vaše naléhání reaguje odmítavě, bude tento postup zřejmě i nadále neúčinný a pro vás hodně vyčerpávající. Zvažte, jestli by nebylo lepší na něj nenaléhat, ale ujistit ho, že vám na něm stále záleží a že mu rádi pomůžete, pokud bude mít zájem. Také mu můžete dát kontakt na Kontaktní centrum Renarkon v Ostravě, Syllabova 19, tel. 069/353828, kam se může anonymně obrátit v případě jakéhokoliv problému. Také vy zde můžete hledat radu a podporu ve vaší nelehké situaci. Přeji mnoho štěstí.