ségra a pervitin
Jasněnka
Dobrý den. Moc by mě zajímal váš názor i když nevím, jestli mi budete schopni odpovědět. Moje sestra, které je 25 let, už asi od devátenácti let jede v perníku. Šňupe ho. Ze začátku měla třeba několikaměsíční pauzy, ale samozřejmě se zkracovaly a zkracovaly a teď už asi rok bere skoro denně. Její pokusy abstinovat byly vždy pouze tak na týden, dva, ale co je zajímavé je to, že jsem jí říkala ať se odpoutá od těch lidí, a ona na to, že v tom to není. Že když prostě sama nechce, v tu danou chvíli, tak si nevezme i když by měla pervitin u sebe. Je pravda, že jsem jí psaníčko našla v kabelce, dělala jsem, že o něm nevím a ta droga v té kabelce byla ještě dva týdny poté. A je fakt, že jsem na ní viděla, že je čistá. Jinak to na ní už po těch letech poznám. Tak já tomu nerozumím, je závislá? Že to je zvláštní. Nebo musí prostě mít nějaké pauzy? Děkuji za odpověď a vím, že nebude lehká. Ahoj Petra

Odpověděl: Jana Justinová
Odpověď na vaší otázku opravdu nebude lehká, protože o případu vaší sestry toho z vašeho dopisu moc nevím. Zdá se ale, že s ní máte dobrý vztah, a že je ochotná s vámi o drogách mluvit, a tak byste se možná mohla zeptat jí, v čem to tedy je, že má potřebu v braní pokračovat. Psala jste, že její pokusy abstinovat jí nikdy dlouho nevydržely, nepíšete ale proč. Právě to bude odpovědí i na vaši otázku, co jí k droze táhne. Také se nezmiňujete, jestli by opravdu stále chtěla přestat. Pokud ano, může kdykoliv kontaktovat nás, K-centrum v Osadní ulici 2, na Praze 7, tel. 02/83872186 (pokud nejste z Prahy můžeme vám dát adresu a telefon na vám nejbližší Kontaktní centrum).