kamarad
Petr
prosim o radu.....prosim poradte mi, mam kamarada ktey je na tom opravdu dost spatne ne zase nejhur jeste to neni nejaka smazka ale zase to neni uplne v pohode......rad bych se od vas ve skratce dovedel jak mu muzu pomoci pri tom aby uz nemel roblemy s pikem? on sam mi uz volal a psal ze potrebuje z toho ven a ze ja bych mu mohl pomoci ale nevim jak. to ze se na me obratil je celkem dobre znameni ale moje rada obratit se primo na nejakou poradu se setkala s neuspechem proste se z toho chce opravdu chce dostat sam nebo s pomoci kamaradu...boli ho pry uz cele telo nekolik dni nejedla a ja vim ze uz je ve velmi pokrocilem stadiu psychicke zavislosti i kdyz uz opravdu ale opravdu nechce jeho mysl mu to nedovoli....poradte jak mu alespon nejak pomoci kdyz odbornou pomoc odmita?nejsem ten co se otoci zady a tohle neni jen problem nejakych deti je to vazny....diky Petr

Odpověděl: Dana Pěčová
Petře, nevím, může zkusit prostě nebrat. Problém je v tom, že nejspíš bude mít poruchy spánku, výkyvy nálad směrem k depresi, problémy ve výkonu. Můžete ho podpořit v rozhodnutí, poradit mu, aby se pokusil vyhýbat rizikovému prostředí či přátelům, začít měnit životní styl. Nicméně si myslím, že je určitě možné zajít pro odbornou pomoc diskrétně. Když se rozhodne ráda ho uvidím (02/803130).
P.s. Dejte si pozor ať si nedáte s ním. Mohlo by vám být špatně objema. Zvláště rizikové to bývá, když je kamarád opačného pohlaví.