Chci mu pomoct
Medúza
Ahoj!! Asi před měsícem jsem se rozešla se svým klukem(14 let).Zjistila jsem,že bere pervitin.Já si nic nepíchám,jen si dám občas jointa.On je na tom moc špatně.Nevydrží jeden den bez dávky.Jak mu můžu pomoct???? I když jsem se s ním rozešla já,nechci aby dopad špatně.

Odpověděl: Helena Hošková
Ahoj Medúzo, v prvé řadě Ti musím pogratulovat ke Tvé odvaze. Nejspíš to nebylo lehké - rozejít se svým klukem, asi dobře zafungoval Tvůj pud sebezáchovy. A to je fajn, protože z takového vztahu radši honem pryč. Na druhou stranu chápu Tvoje obavy z toho, jak to s ním bude dál, když už bere pervitin denně. Nepíšeš, jak se staví on ke svému braní - jestli ho vnímá jako problém nebo je to spíš tak, že ho užívání pervitinu zatím prostě baví. Tvoje možnosti pomoci jsou popravdě řečeno dost omezené. Vzhledem k tomu, že mu je 14 let, je především na jeho rodičích, aby ho nasměrovali ke změně. Nepíšeš, jestli o jeho braní vědí? Pokud ne, mohla bys svému bývalému klukovi říct, že bys s nimi o tom ráda mluvila, protože o něho máš strach. Aby neměl pocit, že podnikáš něco za jeho zády. Pomoc pro něho je možné hledat v TRIANGLu, což je terapeutické středisko pro dítě a rodinu. Sídlí v Thomayerově nemocnici - pavilon 64 (Vídeňská 800, Praha 4) a telefon je 0604/252 887 nebo 02/61 08 40 11-12 nebo je možné napsat e-mail na adresu: TRIANGL@volny.cz V Trianglu jsou od pondělí do pátku od 8 do 18 hodin, v pátek jen do 16 hodin. Další možností je Prev-centrum. Tahle organizace sídlí v Meziškolské 1120/2 na Praze 6; tel. 02/33 35 54 59; e-mail: prevcentrum@wo.cz Tyhle kontakty bys například mohla nabídnout jeho rodičům, že by si tam mohli zajít společně popovídat o tom, co by se dalo dělat. A ještě jedna věc, Medúzo. Radši se osobnímu kontaktu se svým bývalým klukem vyhýbej. Mohl by Ti třeba nabídnout, abys s ním pervitin vyzkoušela, protože pak mu líp porozumíš apod. A od toho už je jen strašně maličký krůček, abys do toho spadla taky. A to by byla škoda! Takže se drž a kdyby něco, klidně se zase ozvi. :o))