následky pervitinu
Natálie
Dobrý den. Mám velký problém a zároveň dotaz na Vás. Žiju s partnerem už skoro 5 let. Nyní jsem zjistila, že jsem těhotná. Měla jsem velkou radost - měl jí i přítel, jenže pak se mi přiznal, že šňupe celou dobu co se známe pervitin (tedy i v době, kdy já jsem s ním otěhotněla). Může to mít vliv na zdraví mého dítěte? Co si teď mám počít? Přítel je rozhodnut s tím přestat, ale aby už nebylo pozdě. Co si o tom myslíte? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně těhotenství-rozhodně horší by bylo, kdybyste pervitin brala vy. Pokud se jedná o vašeho partnera.asi bych na problém s pervitinem upozornil vašeho gynekologa. Jistě nebude problém, aby to s vámi probral, případně udělal některá vyšetření, která by měla vyloučit např. nějaké genetické poškození, pokud by to považoval za nutné. Osobně ale soudím, že můžete být klidná, pravděpodobnost je spíše velmi malá.
Jiná otázka je, co s vaším partnerem. Asi bych na vašem místě chtěl, aby vstoupil v kontakt s nějakým zařízením, alespoň ambulantně. Ne proto, že vám kecá, že chce přestat, ale proto, že závislost je onemocnění, ve kterém jde hlavně o ztrátu kontroly. A i když je někdo docela pevně rozhodnutý, tak se mu může stát, že kontrolu ztratí a nepřestane. A tak vzhledem k vašemu těhotenství a také proto, aby dítě mělo zdravého otce, bych doporučoval alespoň ambulantní kontakt. Jinak se může stát, že budete řešit další problém za nějaký čas. Takže, pokud jste z Prahy, tak partnera od nás pozdravujte a ať se staví. Náš telefon je 20 80 31 30. Pokud jste odjinud, tak se ještě ozvěte. Rád vám někoho doporučím. A partner ať se nestydí a nebojí. Nekoušem, nikam jeho jméno nehlásíme. Jen mu pomůžeme, aby abstinenci zvládl. :-)