teen chalenge
nix
potrebovala bych poradit ohledne me kamaradky-23let, ktera od 16let experimentovala se vsim moznym, vzdycky byla relativne v poho,ale v 18 zacla zit s klukem kterej bral pergo,hero, ona ho zivila ale samozrejme to dopadlo tak ze zacla brat taky, oba se rozhodli lecit - kazdy zvlast.ona uz je rok a pul v lecebneTEEN CHALENGE-organizace,nadace,ktera je spojena s Apostolskou cirkvi.zkousela sem se ji navstivit,nepodarilo se hned,ale prece jen. nemuzu se zbavit dojmu ze to je sekta, po roce a pul neni schopna se vratit do normalniho zivota, s jakymkoli problemem se obraci na Boha ktery udajne za ni vsechno vyresi.bere podporu,kterou ji pomohli zaridit, 4000,- z toho mesicne plati 3900,-. jeste chci podotknout ze neustale svadi sve problemy na matku-za vsechno muze ona,ze se rozvedla... Prosim muzete poradit jak ji pomoct, jak se k ni chovat a zaradit ji do normalniho zivota. Znate tuto organizaci? Diky moc!!!! mejte se!

Odpověděl: Martin Hulík
S vašimi obavami a pochybnostmi bych doporučil obrátit se přímo na Teen Challenge. Nemůžeme se vyjádřit k případu, o kterém máme jen pár řádků informací. Fakt je, že s Teen Challenge a dalšími nábožensky orientovanými oraginazacemi spolupracujeme minimálně. Ne snad proto, že bychom je neměli rádi. Jde o to, že náš přístup je poměrně dost odlišný a těžko bychom v některých ohledech nacházeli společnou řeč (píšu odlišný, nikoliv jediný správný). I proto vám toho o T. Challenge mnoho nenapíšu. Myslím, že by s vámi mohli hovořit. Pokud neberete drogy a máte zájem vaši kamarádku v budoucnu podporovat v abstinenci, je to skvělé. Možná že pro ni budete zezačátku jednou z mála bezpečných lidí.
Na jedné straně rozumím pochybnosti, zda bude vaše kamarádka fungovat samostatně, když je nyní těsně sžitá s nábožensky orientovanou komunitou (objevují se i názory, že se jedná o výměnu jedné závislosti za jinou), na druhou stranu už rok a půl abstinuje, což je zajisté úspěch. Co je pro ni dobré, musí posoudit nakonec ona sama, bez ohledu na to, co si myslíte vy, Teen Challenge nebo kdokoliv jiný. To ale samozřejmě neznamená, že se o tomto tématu nediskutuje.