"Tráva"
máma
Dobrý den, mám 18letého syna a před časem jsem zjistila, že od loňského roku kouří trávu. Z počátku jen příležitostně, v současné době skoro každý víkend (1-2 jointy).I přes jeho ujišťování, že toto kouření není návykové a zdraví škodlivé (na rozdíl od kouření normálních cigaret), bych se Vás ráda zeptala, zda při častém kouření marihuany může dojít ke vzniku závislosti. Je mi jasné, že by to taky mohl být "odrazový můstek" k užívání tvrdších drog (i když jsem synem neustále ujišťována, že on to má pod kontrolou a že s ničím tvrdším by nikdy nezačal). Jsem naprosto bezradná, jak tuto situaci řešit, prosím poraďte. Děkuji.

Odpověděl: Dana Pěčová
Vaši bezradnosti a nejspíš i strachu rozumím. Kouření není tak nezávadné, co se zdraví týče a k závislosti se samozřejmě dopracovat při častém kouření může. Odrazovým můstkem k tvrdým drogám bývá častěji alkohol. Zkuste se svým synem o svých obavách a strachu hovořit, nabídněte mu, že kdyby měl problémy, tak se může obrátit na zařízení, které se touto problematikou zabývá, případně ho můžete podpořit v léčbě. Nezapoměňte mu vysvětlit, že je dospělý a plnoletý a za svůj život si bude již zodpovídat sám, nepřebírejte jeho odpovědnost a dopřejte mu vlastní rozhodnutí.