ženy na přelomu tisíciletí-Katka-v pasti + něco navíc
Enigma
"Chtěla bych vás poprosit o pár informací, co se týče Katky, která je závislá. Jestli o ní víte více, zajímalo by mne, jestli pořád vykonává to ""nejstarší"" řemeslo, jak sama v dokumentu na čt1 uvedla. Ve škole jsme si tento dokument pouštěli a musím říci, že to byl odstrašující příklad. Rozhodla se jít na léčení nebo ne? Na konci toho filmu byl rok 2000, proto se o to zajímám. Sama jsem v Peer programu proti drogám a po naší škole dělám ještě s pár lidmi tento program, který snad pomáhá jako prevence. Jako mnoho lidí, mám i já problém. Můj dobrý přítel začal kouřit marihuanu. Je to skvělý kluk, má dobrý prospěch, prostě super, ale jak ho mám od tohoto hrozného zlozvyku odlákat? Nevím, jestli jsem to udělala správně, ale na jeho kouření vždy zareaguji krátkým zamračením, mlčením. On to jasně postřehne, ale neřekne nic. Ví, že mi to vadí, ale když jsem se mu to snažila vymluvit, akorát se schylovalo k hádce, a tak už tak nereaguji. Dělám dobře? Mám totiž strach, že bude chtít zkusit extázi nebo něco podobného a pak by to s ním šlo z kopce... nevím, jestli mi poradíte, ale předem děkuji, že jste si tento e-mail přečetli. Enigma"

Odpověděl: Martina Těmínová
Milá Enigmo, je příjemné, že se zapojuješ do primární prevence. Pro nás, kteří pracujeme se závilými je to dobrá zpráva, že díky aktivitám, jako děláš ty, budeme mít méně práce. Díky. O Katce Ti bohužel nemůžu dát víc informací, jelikož to není možné vzhledem k naší povinnosti mlčenlivosti o našich klientech. Se svým přítelem můžeš o tom kouření jenom mluvit. V případě, že by uvažoval o užívání dalších drog, asi bys mu měla dát nůž na krk. Vím, že takové rozhodnutí není jednoduché, ale on se musí naučit nést následky svých činů a ty v této situaci musíš především hájit své zájmy a postoje. Martina