je zavisla??
maca
"Moje kamaradka je na pervitinu, asi tak mesic si snupe.Driv ""hulila"" marihuanu nekdy skank a obcas hasis. Pervitin si taky uz jednou pichla. Myslite, ze je zavisla a jestli ji muzu nejak pomoct???"

Odpověděl: Martin Konečný
Závislost na drogách se rodí u každého jedince individuálně, nicméně to že Vaše kamarádka měsíc šňupe pervitin není zcela v pořádku. Leckdy stačí jen malý krok k závislosti, proto je třeba s Vaší kamarádkou intenzivně mluvit o rizicích a následcích dlouhodobého užívání. U pervitinu je to hlavně riziko vzniku toxické psychozy - pocity pronásledování, bludy, halucinace, člověk se stává nebezpečný jak sobě (např. sebevražedné pokusy) tak i okolí. A co se týká injekční aplikace - je samozřejmě o mnoho nebezpečnější. Nejen kvůli přenosu chorob (HIV, Hepatitida C), ale postupem času člověk ztratí i místo na aplikaci. S tím souvisí tvorba hnisavých abscesů, někdy až flegmóny která bez včasného zásahu lékaře může skončit i amputací končetiny.