Syn bere lehké drogy
hanah
Nevím,jak mám postupovat .Jsem rodič a přistihla jsem syna,že si společně s kamarády vařil konopné mléko.Je mu 17,je chytrý,má vlastní názory,až dosud jsem mu věřila.Teď nevím,co dál.Při naší diskuzi mě vždy přesvědčuje,že má vše pod kontrolou,že neužívá drogu často,že drogu užívají všichni a mnohem více než on,že ví co chce.Nevím,zda mám radikálně zakročit,nechci ztratit jeho důvěru ke mně.Má doma plno knížek o drogách,zajímá ho to,nedokážu mu říct pádný argument,se kterým by souhlasil o škodlivosti lehkých drog.Poradíte?

Odpověděl: Helena Hošková
Hanah, myslím, že na to jdete dobře. Jestliže spolu dokážete mluvit, znamená to, že je mezi Vámi prostor nejen pro diskusi, ale snad i pro domluvu. Vzájemná otevřenost je určitě lepší než radikální zákaz. Tím byste možná opravdu riskovala ztrátu jeho důvěry, příp. to, že před Vámi své další experimenty bude vehementně tajit. Nevím, jestli jste se někdy ptala na jeho důvody, na to, co mu užívání THC dává, proč se ho nechce vzdát? V jeho věku totiž hraje velmi důležitou roli i to, aby bez problémů zapadl, resp. obstál mezi svými vrstevníky. Píšete, že se Váš syn o drogy zajímá, studuje literaturu o nich. Je otázkou, jestli tyhle informace vstřebává všechny nebo si jen vybírá ty, které podpoří jeho názor, a informace o rizicích zkrátka vypouští. Můžete mu třeba nabídnout, aby se podíval sem s tím, aby dočetl až na konec. Napadá mě i možnost popovídat si o tom s někým třetím. Nabízím Vám kontakt na Prev-centrum (tel. 02/33 35 54 59 nebo e-mail: prevcentrum@wo.cz), na které se můžete obrátit sama nebo i společně se svým synem, pokud by na tuto nabídku přistoupil. Pokud by Vám tahle nabídka nevyhovovala, můžete se obrátit i na nás, tj. na K-centrum (tel. 02/83 87 21 86). Jsme tu každý den (PO až PÁ od 8 do 21h; v SO a NE od 9 do 21h). Kontakt u nás je anonymní. Myslím si, že je celá situace o něco složitější a že nejde jen o to získat dostatek racionálních argumentů, proto abyste svého syna přesvědčila. I z tohoto důvodu Vám nabízím výše uvedené kontakty. Držím palce!