rmůj syn bere pervitin
johanka
Dozvěděla jsem se ,že můj syn pravděpodobně něco bere, jasi šnupe pervitin, tak ao aspoň říkají jeho kamarádi,mně to popírá, ale chci zjistit pravdu, jak a kde najdu vyšertření, když mu dám odebrat krev, atak by to měli zjistit i týdny dozadu? Jak to lze lekářsky zjistita kam mám jít.Prosím poradte.Jana - České Budějovice

Odpověděl: Dana Pěčová
Pokud máte podezření na zneužívání drog, můžete požádat praktického lékaře o odběr krve nebo moči na toxikologické vyšetření. Nepíšete, jak je syn starý. Pokud je nezletilý máte větší šance ho k vyšetření přimět. Pokud je dospělý, bude s tím muset souhlasit. Je možné udělat vyšetření z moče doma, ve vybraných lékárnách můžete zakoupit testovací destičky k určení drogy v moči. Jsou na jednotlivé drogy /Thc, Opi, mAMP, AMP,.../ na pervitin se užívají destičky mAMP. Pervitin se vylučuje z těla asi 2 - 14 dní, což je doba kdy od poslední aplikace je možné nalézt pozitivní výsledek. Zkuste se obrátit na Kontaktní a preventivní centrum pro drogovou závislost - OHS České Budějovice, kde by vám poskytli více informací, kontakty a radu. Hodně štěstí.