pro B. Orlíkovou
L.A.
Proč se ptám? Protože chodí s mojí nezletilou dcerou (16 let), a ta se na něj velice upnula. Ona sama začala okolo 15ti let pokuřovat marihuanu, cca před dvěma měsíci 3x vzala perník ve stupňujících se dávkách. Když jsem to zjistila, vyhledala jsem odbornou pomoc. Dochází pravidelně do AT poradny pro nezletilé. Následně se seznámila s již zmiňovaným přítelem. Pokud vím, léčbu prodělal cca půlroční, zázemí má u své matky, dálkově studuje, jeho současné chování se jeví jako zodpovědné. Pravidelně však spolu kouří marihuanu (3x týdně) a já mám strach, aby jejich "neškodné" hulení (jejic názor) za nějakou dobu nepřešlo v braní tvrdých drog. Zdá se mi, že se zřejmě od různých pocitů a prožitků, které drogy navozují, nedokáže zcela odprostit a vzdát se jich úplně. Díky a mějte se fajn

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že jste udělala to nejlepší, co jste mohla udělat. Důležité je, že o věcech týkajících se vztahu i experimentování s drogami můžete s dcerou aspoň relativně otevřeně mluvit, což mi takhle z toho, co píšete, vyplývá, a že dcera dochází pravidelně do poradny... Šestnáctileté dcery se dají jen obtížně svými rodiči přesvědčit o tom, že něco, co dělají a nechtějí se toho vzdát, pro ně může být nebezpečné. Je dobré je na rizika aspoň upozornit. Zákazy nemají moc smysl, což nejspíš víte nejlépe sama. A k jejímu příteli. Podle těchto vašich informací to vypadá, že by mohl být docela stabilní, pokud se mu bude dařit udržet si to, co má, tím myslím hlavně zázemí a plány týkající se školy. Ale souhlasím s vámi, že kouření trávy třikrát do týdne je trochu příliš a zcela jistě to má spojitost s tím, co sama píšete v poslední větě. Není to ani pro vaší dceru po experimentech s pervitinem ani pro jejího přítele po léčbě ze závislosti zrovna bezpečné. V případě, že by se situace s vaší dcerou a jejím přítelem vyvíjela nějakým nevyhovujícím směrem, zase napište. Držím vám palce.