Posledni otazka! (Mudr. Minarik) - otz.104154
Tasty
Dekuji vam moc za odpoved pane Doktore! To jste me docela prekvapil! Ja mela celou dobu za to, ze to je odezneni te jeho zavislosti, ale ted vidim, ze to muze bejt klidne nejaka nemoc. Abych vam odpovedela. On se vysetrit dal i nedal. Ja vim ze to zni 'blbe',ale tesne nez zkoncil z drogama, chodil z jednou holkou (se kterou snad i pouzili stejny strikacky), a potom se domluvili, ze vysetrit se pujde jenom ona, ponevac, co ma ona, by mel v tom pripade mit i on. (Tak mi to bylo receno). Ona mela testy na HIV i na Zloutenku C, negativni, tak jsme si mysleli, ze vsechno OK, ale ted jste me zaskocilm kdyz rikate, ze by mohl klildne mit i zloutenku. Takze..myslite, ze kdyz ona mela testy negativni, znamena to, ze musi byt negativni i on? Nejspis to ale nema, protoze si myslim, ze za ten rok a neco uz by se muselo neco projevit i na me, a ja zadne velke zmeny nepocituju. Tak jak to tedy je?Ted v tom mam 'gulas'. Dekuji vam znovu za odpoved! Tohle uz je snad muj podledni dotaz!

Odpověděl: Jakub Minařík
To že je negativní váš partner, nemusí automaticky znamenet, že budete negativní i vy. A naopak. To proto, že přenos nemusí být a hlavně není 100%. To dokonce i při nechráněném sexu a užíváním společného injekčního náčiní. Takže-váš partner mohl klidně prodělat akutní fázi třeba hepatitidy typu C, která nyní probíhá chronicky. A vy můžete být zcela zdráva.
Pokud bydlíte v Praze, mohu vás, resp. vašeho partnera doporučit k internistovi který pro nás vyšetřuje naše klienty a v problematice se dobře orientuje. Ev. by mohl vyšetřit i vás, kdyby se to zdálo smysluplné. To by ale váš partner musel dorazit za mnou. :-)