hrací automaty
Pecka
jsem už dospělá holka a mám rodinu, kterou miluju a chci udržet, můj muž hraje automaty a ruletu a já mu chci pomoci. Byla jsem se zeptat v jedné poradně,ale ta se specializuje jen na manželské vztahy a s tímto problémem mi neporadili. Jen mi dali adresu na poradnu při Psychyatrické léčebně v Bohnicích, ale tam toho svého nedostanu, protože je to komunita a on se chce dozvědět něco individuálně. Z Vašeho servru jsem si stáhla adresu MUDr. Drtila, tak to zkusíme. Ještě k tomu mému mužskému, je to chytrej mužskej, máme spolu soukromou firmu, a umí si poradit. Ovšem tuto svou vášeň neovládá.Teď je to ve stavu, že jsem zablokovala přístup k penězům, a snažím se s ním o tom mluvit, není úplně zaseknutej, ale tvrdí , že to zvládne sám. Tomu já nevěřím, ze zkušenosti. Můj dotaz směřuje k tomu, zda s ním o tom stále mluvit, jak moc na něho naléhat, abych taky něco nepokazila, mohla bych se na něho taky vykašlat a jít s dcerou k mamince, ale to nechci, dcerka ho taky miluje. Díky. Pecka.

Odpověděl: Dana Pěčová
Myslím si, že je dobře na toto téma mluvit, ovšem jak často a jak moc naléhat, těžko říci. Asi záleží na tom, jak a kdy je manžel sám nastaven na tyto debaty. Pokud tvrdí, že to zvládne sám, tak po něm můžete chtít informovanost o krocích, které sám dělá a jak se mu daří plnit. To, že jste zablokovala přístup k penězům je velmi moudré. Hraní na automatech je vášeň pouze na začátku, potom se z toho vyvine nemoc zvaná závislost. Dotyčný člověk je pro tuto závislost schopen podřídit svůj život, je schopen nadělat dluhy kde může, postupně začne ohrožovat své zázemí tím, že není schopen fungovat v normální komunikaci a životě. Podle toho, co píšete, jste se rozhodla manžela podpořit a ne od něj utéci. Zkuste s manželem probrat pravidla, za jakých ho budete podorovat, je třeba, aby si uvědomil svou odpovědnost za sebe a zároveň odpovědnost, kterou má vůči vám a rodině. Taktéž bych vám doporučila nepřebírat odpovědnost za něj, což může být velmi těžké. Mohu vám ještě nabídnout kontakt na léčbu těchto závislostí v ESETU - Praha 4, Donovalská 1862.Držím vám palce.