Cigareta
Katka
Dobrý den. Moje jméno je Kateřina a je mi 16 let a zajímám se všeobecně o drogy a závislostí na nich. Ale to je vedlejší protože o mě nejde. Mam super kamaráda.Navzájem si celkem důvěřujem a řekla bych že i dost pomáháme,ale nedávno vlastně včera jsem přišla na diskotéku a uviděla jsem ho s cigaretou.Abych řekla pravdu dost mě to vyděsilo protože bych řekla že mam docela dobrou představu co tohle dokáže. Ráda bych si sním promluvila ale nevím jak mam začít abych ho ještě neutvrdila v tom že je to dobrý co dělá. U cizýho člověka bych si poradit dokázala, ale u něj .... vůbec nevim. Byla bych moc ráda kdyby jste mi pomohli, protože si ani nechci domyslet příběh kde to začíná cigaretou a končí trávou či mnohdy ještě hůře. Předem moc děkuji. Ps: je to pouze kamarád a spíš beru ho jako mladšího bratra.

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš kamarád nemusí nutně z kouření přejít na jiné drogy, ale máte pravdu - cigarety jsou pěkný svinstvo a blbě se s nima přestává. Vím o čem mluvím.
Víte - jak s ním mluvit - asi ho nepřesvědčíte, aby nekouřil. Zkuste mu možná jen říct, jak se na to díváte. Možná, pokud jste pro něho důležitá osoba, bude vážit i možnost, že by nekouřil. Každopádně buďte opatrná - i když máte k drogám jednoznačný postoj - tak pokud se do téhle intervence moc zamotáte, může vás to docela stáhnout. A stává se to mnohem rychleji než si dokážete připustit - hlavně asi proto, že se sama cítíte vůči drogám bezpečná. Tak si dejte pozor. Jinak vám držím palce, kamarádovi vyřiďte, ať uteče, dokud je čas. :-)