Zavislost na drogach
miska
Dobry den.Mam bratra,ktery je zavisly na drogach.Nevime si snim rady.Uz byl dvakrat zavreny(po prve dva roky, po druhe dva mesice).Uz byl nekolikrat na leceni,ale vzdy utekl.Stale bydli doma,kde psychycky vydira a tyra me rodice.Mam o sve rodice strach.Krade doma veci,penize,vse co se da nejak prodat.Pokud neni jak on si dupne,zacne vyhrozovat.Je nebezpecny.Dela dluhy a velke problemy.Uz nevime co dal,nikdo nam nepomuze.Prosim pomozte.Moc dekuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
To, co popisujete, rozhodně není veselá situace, ale určitě zbývají nějaké možnosti, co dělat. Nicméně v tuhle chvíli bratrovi těžko pomůžete, pokud on sám se nerozhodne k nějaké změně. Jediné, co můžete teď udělat, je snažit se uchránit sebe, nenechat se připravit o poslední síly a zůstat při smyslech. Doporučila bych vám se v každém případě obrátit na kontaktní centrum, které pracuje nejen s drogově závislými, ale nabízí poradenství i pro rodinné příslušníky, partnery závislých. Myslím, že by pro vás nebylo od věci si o tom s někým promluvit, přijít si pro podporu, informace, inspiraci, naději. Pomůže vám to situaci lépe zvládnout. Adresu na kontaktní centra v oblasti, odkud jste, najdete ve sloupci vlevo, v kolonce Kontakty. Kdybyste potřebovali jakékoli další informace, pište. Držím palce.