Jakub
Honza
Dobry den. Uz jsem k vam psal dvakrat, ale tentokrat to neni ani tak kvuli me. Ja sam jsem koureni travy dost vyrazne omezil a nic jineho jsem si nedal ani to LSD, kterym jsem vyhrozoval posledne... :-) Brat drogy neni ani trochu dobra vec, dny cloveku ubihaji strasne rychle, ztraci se motivace, vsechno se odklada. Vztah k vecemm a lidem kolem sebe je laciny a povrchni, euforie je maska, za kterou clovek casto skryva sve problemy a komplexy. Jeste ale zbyva muj kamarad a ten je cim dal tim vic v haji. Znam se s nim od detstvi, ale ted uz si skoro nemame co rict. Leda bych s nim alespon zahulil, bez toho to uz nejde. Kdyz se hlasil na vejšku, byl u zkousek druhy nejlepsi ze vsech. Potom zacal hulit, brat koule, vyhodili ho, kdyz mel trochu penez, dal si piko, ted je nema a tak si ho da tak jednou za 14 dni. Jinak vyhuli cca 4 a vice speku denne. Tede se sice dostal na jinou vejšku, ale nebude tam chodit, to je jasne, zkousky udelal jen tak tak.... Nejradsi by sel bydlet na kolej, doma ho maminka hrozne hlida. Ale tam se leda rozjede. Je mu 23, chodi na takove brigady, kde by mohl v klidu hulit, z normalni prace ho kvuli tomu vyhodili. Vubec se k nemu drogy nehodi ( a nebo prave proto hodi ) - moc krasy nepobral, je hrozne naivni, hodnej, vsem tem dalsim lidem co huli a nejen to, nosi pivko, proste jim posluhuje, aby se jim zalibil. Vzdycky se choval trochu smesne, plati mezi nima za kasparka a tak ho maji "radi". Kdysi mel konicky, hodne konicku. Nejradsi bych to rakl jeho mame, ale to by byl uplny konec, on by to nepochopil, ze by mu to snad nejvic pomohlo. Zkuste mi neco poradit prosim a mejte se fajn.

Odpověděl: Jakub Minařík
To máte těžký. Kamarád s tím sám moc dělat asi nechce. Pokud alespoň trochu vnímá, že má problém, mohl byste mu zkusit pomoct tak, že ho někam odvlečete. Na to by mohl slyšet a možná že by se s tím dalo něco dělat. Ale pokud nemá pocit, že má problém - tak ho buď nedovlečete a nebo ho dovlečete a bude to na prd.
Máma by byla jistá varianta, ale jen za toho předpokladu, že by to vzala vážně a byla schopna nějaké racionální intervence. Ale to je ve hvězdách - racionální intervence rodičů nejsou pravidlem.
Vzhledem k tomu, že mám dojem že jste z Prahy mohly bychom se pokusit o tu . variantu. Vy si s ním zkusíte promluvit a pokud na vás dá a byl by ochoten někam dorazit, mohli byste oba přijít ke mě. Možná bychom společně něco vymysleli. Taky - kdybyste chtěl - můžete dorazit napřed sám a mohli bychom to probrat.
P.s. Za zpoždění se omlouvám - jednak je dík povodním zmatek a vypadlo nám spousta věcí - takže jsme odpovídali dotazy které byli ještě daleko před tím vaším - navíc jsme dotaz mírně upravili - měli jsme s kolegou dojem, že by kamarády bylo možné podle některých věcí identifikovat. :-)