Otazka
marcela
Mám 16 ti letou dceru. V posledním roce mezi námi dochází k častým konfliktům, dcera mi začala lhát, přestala chodit do školy, přestože dosahovala slušných výsledků. Určitou dobu se doma ztrácely peníze, vyhýba se jakékoliv snaze o navázání komunikace a společného řešení problémů. Vše jsem přičítala období dospívání. Vždy, když přišla řeč na drogy , tvrdila že nechce dopadnout tak jako jiná děvčata, která vídá na diskotékách a proto nic nebere. Před pár dny mi mezi řečí povídala že začátkem roku na diskotékách brala extázi ale že dnes již nic nebere protože nechce dopadnot jako...viz výše. Protože se v poslední době opravdu chová přirozeně, začala komunikovat, plnit si povinnosti atd. nevím jak se mám zachovat. Věřit jí a jenom z povzdálí sledovat její chování a riskovat , že nepoznám , že v tom jede nebo se jí snažit přesvědčit k návštěvě K-centra , rozebírat s ní situaci a navodit tak v ní pocit , že jí stejně nevěřím tak co by se k droze nevrátila.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte - já myslím, že spousta lidí má za sebou v období dospívání nějaký exces s drogama nebo alkoholem. Taky myslím, že se to většině lidí podaří zastavit - prostě proto, že zjistí - že to zas takovej vodvaz není - a že být střízlivý má také své výhody.
Tím samozřejmě nechci problém bagatelizovat - mohlo to být právě takhle, ale může to být i jinak. Ale pokud dcera funguje - spíš bych se klonil k variantě, že je to nyní v pořádku. Na vašem místě bych spíš sledoval, zda se zase nemění zpět k horšímu. A asi bych vám doporučil někam dorazit. Klidně bez dcery - pokud byste měla zájem a jste z Prahy - DS SANANIM má telefon 02/20803130. To proto, že možná nemá problém dcera, ale máte ho teď vy. A taky - pokud někam zajdete - nebo budete chodit s tím, že máte prolém - můžete si ujasnit svou pozici a domluvit se s dcerou, že přijde s vámi k nám - to proto, že vy máte obavy a někam kvůli nim chodíte - a dcera vám s tím může pomoci - můžete tak o tom navázat komunikaci. :-) A dcera nemusí mít pocit, že jí nevěříte. To by šlo, co vy na to?