tripy
emil
Zdravim. Muj kamos ma cukrovku (picha si 4x denne inzulin). Chtel bych se zeptat jaky vliv ma LSD na obsah cukru v tele (nebo o kolik zvysuje). diky

Odpověděl: Dana Holubová
Užívání LSD je v takovém případě opravdu hodně nebezpečné. Zaprvé je to látka s částečným stimulačním účinkem, které vždy ovlivňují - rozkolísají hladinu cukru (jak vlivem na jeho spotřebu tak na uvolňování ze zásob). Zadruhé celkový psychický účinek LSD, který může být hodně silný i nepříjemný, ovlivní celý vegetativní systém podobně jako jakýkoliv srovnatelně intenzivní nebo nepříjemný zážitek - tj. třeba vyvolá stresovou reakci a při té se toho v těle taky dost mění, včetně hladiny cukru. A nakonec - co možná mělo stát na začátku - není možné zaručit, že si pod vlivem LSD dá člověk správnou dávku inzulínu, případně přivolá pomoc, pokud na něj půjdou mdloby (z hypo- nebo hyperglykémie).