otázka, pomoc
ježurka
Dověděla jsem se, že moje sestra asi bere pervitin. Hodně mi na ní záleží. Nevím jestli si už píchá nebo jenom čichá(nerozumím tomu, nevím jestli se dobře vyjadřuji). Asi to není dlouho.Má to od bývalého přítele, kterého potkala na zábavě. Má přítele, ale ten studuje, je stále nemocný, tolik se jí nevěnuje. Prosím poraďte mi co mám dělat. Rodičům to říct nemohu, zbláznili by se. Vím to od mé kamarádky. Co mám dělat? Asi na ní nemůžu vybafnout. Neví, že to vím. S tím bývalým přítelem asi něco má. Asi se jí to líbí, imponuje jí to, líbí se jí že má o ní zájem. Poraďte prosím jak mám postupovat, jak ji od toho odradit, aby to nedělala. Mám velký strach. Moc Vám děkuji. Je jí 25.

Odpověděl: Dana Holubová
To je otázka na delší povídání. Určitě bude potřeba o tom se sestrou promluvit, i když je těžké začít a ona to nejspíš nebude chtít slyšet. Kromě informace od kamarádky máte asi i svoje důvody, proč si myslíte, že sestra bere. Ty bývají důležitější, protože mluví o změnách, které se s ní staly a jsou vidět. V Kontaktech najdete K-centra, podle míst v republice. Na ně se můžete obrátit i sama, víc si probrat celou situaci, než budete se setrou mluvit. Nebo je možné si domluvit návštěvu společně. K-centrum může pomoct i v rozhovoru s rodiči. Jistě máte nějaké důvody, proč je chcete chránit, ale možná bude sestra nebo i vy potřebovat podpořit i od nich. Třeba Vás svou reakcí překvapí.