Jak mluvit s detmi
Lucie
"Dobry den, jeden muj znamy formuloval nasledujici problem: ma za sebou desitky psychedelickych sezeni a celkove povazuje drogovou zkusenost za dobrou vec, vyhradne vsak pro DOSPELE a ZA SEBE ZODPOVEDNE lidi. Deti ma v puberte a zije ted trochu ve lzi, protoze dost dobre nevi, zda se da takovy postoj ted rozumne predat (aby je zbytecne nenalakal atp.). Neexistuje nejaka psychologicka kniha ""Jak detem nelhat, ale zase je nanavadet"", ktera by v tomhle radila?"

Odpověděl:
Lucie, myslim si ze Vas znamy muze pred svymi detmi o drogach mluvit otevrene. Mam pocit, ze jsou ve veku kdy se jich tento problem bezprostredne dotyka ( ne-li zda uz nemaji prvni zkusenosti za sebou). Bylo by dobre vedle sveho nazoru na danou problematiku i sdelit objektivni zalezitosti tzn i rizika. Pokud s nimi bude o tom hovorit otevrene nyni, muze predejit naslednym problemum. V neposledni rade si ziska duveru deti, ktere se na neho budou moci obratit. Je dobre podavat informace primerene k jejich veku. Doporucovala bych literaturu venujici se drogove problematice, napr. Drogova zavislost od MUDr.Presla, v kterych jsou doporuceny kroky pro rodice a hlavne informace o latkach. Ne vzdy muze byt osobni zkusenost prinosna, protoze se jedna individualni zalezitost. Některé rady pro rodiče můžete nalézt i na stránkách této poradny.