Re: jak zvládnout absťak?
Akájí
Děkuji moc za odpověď pani Justinová. - detox bohužel, jak jsem včera zjistila, není zatím možný kvůli práci o kterou by kamarád nerad přišel. Chce se z toho dostat doma bez prášků. V případě problémů využiju telefonní číslo které jste mi poslala...jen jsem se ještě chtěla zeptat jaké nebezpečí hrozí při absťáku bez lékařské přítomnosti... kamarád bere nitrožilně, dvakrát denně, tři týdny...za kolik nevím (což je dost podstatný - já vím:/ ) Každopádně ještě jednou moc děkuju...vaše poradna,myslím, může pomoct hodně lidem. Je fajn, že jste něco takového vytvořili... S pozdravem a přáním klidnýho týdne... Terka ☼

Odpověděl: Jana Justinová
Díky za vaše díky - vždycky potěší dozvědět se, že někomu byly naše rady k užitku. Co se týče na nebezpečí při absťáku - podle toho, co píšete (váš kamarád bere tři týdny a je schopný nermálně chodit do práce), nebude v tomto případě nic hrozit, protože jeho dávka není zřejmě nijak vysoká. Při absťácích se objevují často horečky a průjmy, což se mu také může stát, ale snad ne v nijak dramatické podobě. Čím větší dávky a delší užívání, tím silnější komplikace. V důsledku toho pak výjimečně může dojít ke kolapsu a i ke smrti, ale takových případů je opravdu minimum. Pokud je váš kamarád relativně zdravý, bude mu akorát hodně nepříjemně. Můžete mu zkusit dát aspoň Paralen na zmírnění případné horečky, pokud jste se rozhodli vystačit jinak bez předepsaných léků. Tak jako tak, nebude to pro něj nic příjemného, takže mu určitě můžete hodně pomoci a podržet ho, kdyby to chtěl náhodou vzdát. Abstinence, která ho pak čeká, bude ale ještě mnohem těžší, takže se oba obrňte trpělivostí. Přeji hodně síly a štěstí, ať to vyjde.