Pomoc příteli
fischina
Chtěla bych se zeptat, jak pomoct mému příteli, který ptozatím kouří jen marihuanu. Už jsem s ním o tom mluvila, ale říkal, že se nemusím ničeho bát, že má vše pod kontrolou- je to jen marihuana. Když má příležitost,tak kouří skoro denně, což bych řekla, že je na věk 17 let nebezpečné. Prosím Vás poradtě mi, jak mu to vymluvit, co mu říct,aby s tím přestal. Za každou radu budu vděčná

Odpověděl: Martin Hulík
Těch možností moc nemáte. Těžko ho přesvědčíte, že je kouření marihuany pro něj nebezpečné a že by měl přestat, když je přesvědčen o opaku. Co můžete, je dávat mu najevo, že vám to vadí.
Spíš bude třeba zabývat se otázkou, zda je pro vás přijatelné, že je váš přítel v jedmom kuse pod vlivem - jestli tomu správně rozumím, sama trávu nekouříte. Jsou vlastně tři možnosti - buď to necháte, jak to je (např. protože jinak je váš přítel úžasný a moc o něj stojíte, i kdybyste se měla v lecčems přizpůsobit), nebo to pro vás přijatelné není (jeho kouření trávy může nabýt takových rozměrů, že vám bude stále víc otravovat život) a třetí možností je vzájemný kompromis (např. dohoda, že nebude kouřit před vámi, nebude ve vaší přítomnosti pod vlivem a nebude vás tahat do společnosti, kde se hulí). Možné je všechno, záleží na vás - a taky na tom, jak bude váš přítel přístupný dohodě.
Ještě drobná rada na závěr: láska je slepá a někdy se stává, že partneři nebo partnerky uživatelů drog rádi překračují své původní přesvědčení a začínají brát drogy, aby "mohli lépe pomoci a pochopit, o co jde". Takový postup není nejrozumnější. Držím palce a klidně znovu napište.