Semínka
Qmichal
Vážení, v minulých dnech jsem u syna objevil semínka. Všiml jsem si, že do domácích květináčů občas něco zasadí a že to vyroste a pak to zahodí. JIž před půl rokem jsem mu řekl, že tráva (jednalo se o semínka "trávy") je droga a že se mi to nelíbí. On však řekl, že to jen zkouší atd. Dnes je na střední škole a včera jsem u něj objevil několik pytlíčků se semínky, jak jsem dnes našel jedná se o semínka Konopí (Canabis). DOma vypukla hádka, protože jsem mu vše zabavil a řekl, že mi poví odkud to má, proč to má atd. Prý to má od kamarádů a jen tak, prostě jsem mu nevysvětlil, že pár pytlíčků není jen tak. reagoval podrážděně až agresivně. Žádné jiné příznaky jsem u něj však nezpozoroval, nedokážu jako laik asi dobře posoudit. Nepije, nekouří, venku se moc netoulá, v podstatě to vypadá, že si s tím jen hraje. Prosím o radu, zda mám navštívit nějakou poradnu, zda se může dostat do problémů se zákonem, zda je to normální a já nejsem "zastaralý". Děkuji Michal

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, možná si s tím jen tak hraje. Na to, že by drogy užíval to asi nevypadá - to byste popisoval asi jiné problémy a určitě byste si všiml změn v chování atp. Pokud jsou ta semínka opravdu Canabis - může to znamenat lecos. Chystá se pěstovat. Nebo se semínky obchoduje. Obé je trestné - tedy pokud se podaří prokázet, že pěstoval, případně prodával semínka k pěstování psychotropní látky. Samozřejmě, může se chystat vyrábět konopná lana. To by ale asi nevykládal, že to má jen tak. Osobně bych vás asi do poradny nehnal. spíš bych doporučil pokusit se v klidu se synem promluvit. Asi bych doporučoval strategii - jako rovný s rovným. Pokud se pustíte do moralizování, strašení ... Tak asi neuspějete a nic se nedozvíte. A až tohle proběhne doporučil bych se pouštět do něčeho dalšího. :-)
P.s. Zastaralý nejste, máte docela normálně o syna obavy. A on má asi zas obavy, co vy tomu řeknete. Kdybyste potřeboval, klidně se ozvěte.