Marihuana
Nešťastná
Dobrý den, mám větší problém se kterým se moc trápím. Můj přítel je veliký kuřák marihuany, vykouří tak 6 jointů denně. Tvrdí, že to není tak nebezpečný a závislost to v něm také nevyvolalo. Co si o tom prosím myslíte? Chci mu pomoct a nevím jak? Sám si to pěstuje a to ve větším množství, proto se chci dále zeptat za kolik kytek člověk může do vězení? Bohužel jsem se to nikde nedočetla, proto se obracím na Vás. Děkuji předem za vyřízenou odpověď. S pozdravem .....

Odpověděl: Bára Orlíková
No, není to pro vás jednoduchá situace. Jen nevím, jestli se vám podaří příteli pomoct (pokud pomocí myslíte to, aby přestal marihuanu kouřit nebo její kouření omezil). Pokud má pocit, že to pro něj není nebezpečná záležitost a nehodlá s tím nic dělat, tak ho těžko přesvědčíte. Můžete ho upozornit na rizika, která jsou s marihuanou spojená (podrobnější informace najdete ve sloupci vlevo pod kolonkou Cannabinoidy). Nedokážu, jak spolu o tomhle tématu komunikujete, ale můžete si zkusit stanovit nějaké podmínky, že třeba přítel nebude kouřit trávu před vámi, nebude ve vaší přítomnpsti pod vlivem THC, nebude vás nutit, abyste kouřila s ním. Pokud na to nepřistoupí, asi by bylo namístě zvážit, zda je pro vás vztah za takovéhle situace uspokojivý, pokud by přítel preferoval kouření marihuany na úkor času tráveného s vámi... A k tomu pěstování - samotné pěstování konopí trestné není, pokud se policii nepodaří prokázat, že je pěstováno za účelem "výroby" marihuany. Nicméně trestné je přechovávání marihuany jako takové, v malém množstvím je to považováno za přestupek, ve větším nožství za trestný čin. Více informací najdete v kolonce Drogy a zákony (speciálně o tom, co je považováno za malé množství v závazném pokynu policejního prezidenta a příloze). Když byste chtěla další informace, pište, jsme vám k dispozici :-) A buďte na sebe opatrná, není nad to myslet občas taky na sebe.