lze bejt na piku V POHODĚ??? asi ne, co
Beta
Mám kámoše, poprvý měl piko tak před dvěma lety...bere ho víkendově...teda bral, teď mi připadá,že už i přes tejden. Nevím to jistě, vždycky se hrozně naštve, když se ho na to zeptám. Že je prej v pohodě a "co mám furt za blbý kecy", že to bere jenom jako pařbu a rozhodně není závislej. Já bych se ale docela vsadila, že už sem ho několikrát viděla vysmaženýho mimo víkend (piko znám - ale neberu, nesedí mi - a myslím, že to poznám!). Navíc se změnilo jeho chování - je najednou odtažitej, trochu vztahovačnej, a na druhý straně si stěžuje a lituje se, jak na něj všichni kámoši kašlou a že je sám. A vypadá i blbě - docela bych řekla, že zhubnul - až moc. Je nějaká možnost, jak mu pomoct, když očividně o tom nechce mluvit? Pokud není, poraďte, jak to mám udělat, aby mi na něm trochu přestalo záležet, protože zjišťuju, že mi dost vadí, co dělá, hlavně, když ho vidím v neděli na dojezdu, je mi ho líto a zároveň na něj mám vztek - kazím si tím hodně náladu. Díky!!

Odpověděl: Bára Orlíková
Obávám se, že moc možností není. To, co popisujete, vypadá, že se váš kamarád skutečně potápí do závislosti na pervitinu, všechny změny jeho chování, zvyšování intenzity užívání, nápadné zhubnutí a změna vzhledu tomu nasvědčují. Bohužel je zřejmě ve fázi, kdy mu těžko pomůžete. Můžete ho upozornit na to, že vidíte, že se s ním něco děje, předat mu kontakty třeba na naší poradnu, K-Centrum nebo podobnou službu, pokud by se dostal do problémů... Ale asi nic víc. Pokud si není sám ochoten připustit, že v tom lítá, těžko s tím bude chtít něco dělat. A s tím, aby vám na něm přestalo záležet, vám moc neporadím. Ale vypadá to, že se o to váš kamarád svým perníkovým chováním postará asi sám. Pokud vám vadí, co dělá a jak se chová na dojezdu, je možná rozumnější se s ním nevídat. A nenechat si kazit náladu. Lidi na dojezdu skutečně nebývají moc zábavní :-( Kdyžtak zas napište, pokud by vám odpověď takhle nestačila. Nebo když byste měla zájem o nějaké konkrétní kontakty, které by se pro vašeho kamaráda hodily.