Otazka
milada
muj bratr je 1-2 roky zavislej na heroinu,zjistili jsme to pred tydnem.dostava subotex,vydrzel to ovsem jen ca.5dni a je mu pry i pri brani tohodle preparatu zle.chce se z toho dostat sam,ale to nestaci,i kdyz motivaci ma.jaky je spravny postup ci kroky terapie?je mi jasny,ze se to nevyresi behem mesice.chci si ho vzit alespon na par dni ke mne,bydlim v cizine a myslim,ze pokud nezmeni prostredi,bude v tom dal litat.

Odpověděl: Jakub Minařík
Než ho vezmete k sobě doporučoval bych, aby bratr prodělal alespoň detoxifikaci. Pokud bere takovou dosi, že ambulantní detox subutexem nezvládl, je to rozhodně na ústavní variantu. K tomu výletu mě napadá, že pokud nebude abstinovat v době, když k vám pojede, užijete si s ním odvykací stav v cizině, případně si bude nakupovat heroin tam. Nebo mu budete muset zařídit detox u vás. Odvykací stav může být i život ohrožující záležitost.
Osobně bych ale před výletem do ciziny doporučil léčbu a po návratu doléčování. Jinak - to jsou mé zkušenosti - je to k ničemu.
P.s. Pokud ten subutex nezvládl po 1-2 letech braní skorem bych uvažoval o variantách že buď to nejsou 1-2 roky, nebo nechce přestat.