co se da jeste delat
Civopop
Mám kamaráda který čichá toulen je to teť trosko děla to hž 15let s pauzama-také rád pije ale čichání je prý lepší rad bych mu nějak pomohl ale on tvrdí že to nejde.

Odpověděl: Bára Orlíková
Obávám se, že možností moc není. Toluen po tolika letech užívání, byť s přestávkami, dokáže způsobit nevratné změny v mozku a postihuje intelektové schopnosti (dochází k tomu i po mnohem kratší době čichání toluenu, než po patnácti letech), i když uživatel začne abstinovat, jeho organismus už se nikdy nedá úplně do pořádku. Můžete kamarádovi předat nějaké kontakty na kontaktní centrum nebo jiné zařízení v místě, kde bydlíte, protože bez odborné pomoci se z toho dostane jen s mizivou pravděpodobností a zkusit ho přesvděčit, aby takovouhle pomoc vyhledal. Kontaktní centra jsou zařízení pro uživatele drog, která poskytují obvykle výměnu stříkaček, základní zdravotní ošetření, poradenství, krizovou intervenci, pomoc při zprostředkování léčby... Kdyžtak mi napište, odkud jste a já se vám pokusím najít nějaký vhodný kontakt. Jiný způsob, jak kamarádovi pomoct, asi není. Proti jeho vůli nic dělat nemůžete. I když by vám to možná přišlo lepší, dokážu si představit, že člověk po patnácti letech na toluenu může vypadat nesvéprávně :-(