Co máme dělat
mrkous
Mám syna kterému je 32let čichá toulen už od 15 let alkohol,skráceně co má po ruce když apstynuje, je pozorný skrátka je jiný,Ale to vše trvá tak půl roku a jede na novo už prošel různýma léčebnama ale žádný efekt tvrdí že je slaboch atd.Ale nemohu se nato dívat když ho potkám tak to je hrůza hubený zanedbaný. Už jsem udělal vše co se dá ale marně.Taky jsem se občas opil, ale jenom kvůli němu teď nemohu alkohol ani cítit,a také jsem mu stím chtěl ukázat že to jde i bez alkoholu. Tímto Vás prosím o radu. Má nějakou šanci? Nebo ho mám nechat doslova zemřít na ulici.

Odpověděl: Bára Orlíková
Tohle je je nelehká situace, se kterou se dá těžko hnout jen prostřednictvím takovéto odpovědi po internetu. Asi by bylo fajn, kdybyste měl možnost si o tom promluvit s někým z profesionálů, kteří se zabývají drogovou problematikou. Zkuste se obrátit na kontaktní centrum v místě, kde bydlíte, nebo, pokud jste z Prahy, můžete zkusit Denní stacionář SANANIM. Kolegové by vám měli poskytnout potřebné informace, a taky podporu, určitě získáte nějakou inspiraci, co s tím dál dělat a jak se v téhle situaci líp vyznat. V Denním stacionáři taky probíhají pravidelná setkání pro rodiče, kteří řeší podobný problém jako vy, to by taky nemusela být pro vás špatná varianta. Je dobré mít záchytný bod, místo, kde máte možnost mluvit o těchto věcech. Za syna bohužel abstinovat nemůžete, i když skrze svoji zkušenost s abstinencí od alkoholu můžete poskytovat dobrý vzor. Bohužel vám nedokážu odpovědět na otázku, jak velká je šance, že se ze závislosti dostane. To, zda se rozhodne pro novou léčbu, jak bude nebo nebude v léčbě úspěšný, zda je ochoten změnit svůj životní styl, závisí na tolika faktorech, že se to dá těžko posoudit z informací, které poskytujete ve svém dotazu. Toluen je bohužel jedna z nejnebezpečnějších drog a její rizika se dost podceňují. Kontakt na Denní stacionář, o kterém jsem se zmiňovala výše: DS SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130. Jestli nejste z Prahy, tak napište a já se vám pokusím najít kontakty na zařízení blízko všeho bydliště.