Pervitín
Daniela
Dobrý deň, priatež rok užíva pervitín a chcel by dobrovožne skončiť. Vôbec nemám ponatia, čo to obnáša, napíšte mi, prosím, či je to možné aj bez odbornej pomoci a čo všetko treba o tom vedieť. Dakujem.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, průběh abstinence je u každého uživatele trochu jiný - záleží nejen na typu drogy a době užívání, ale také na množství, způsobu aplikace (jestli pervitin šňupe nebo ho užívá intravenózně, jehlou do žíly) a osobnostních předpokladech. Obecně lze říct, že je vždy lepší se před abstinencí a během prvního období s nějakým odborníkem poradit. Neznamená to, že by musel např. na detox, jako je to lepší u opiátů, ani že by se musel dlouhodobě léčit v léčebně, ale nějaký kontakt by byl dobrý. Dobrým základem je, že chce sám přestat, to je vždy polovina úspěchu. Pokud je opravdu rozhodnutý a Vy ho podpoříte, věřím, že se dá situace dobře zvládnout. Pokud by měl zájem se s někým poradit, může tak učinit např. telefonicky v denním stacionáři SANANIM na čísle 266710489. Probíhají zde i motivační skupiny, kde je možné se osobně dohodnout s odborníkem. V případě, že nejste z Prahy, jistě s Vámi situaci rádi zkonzultují v nejbližším K-centru nebo AT poradně (ta je v každém okrese). Váš přítel bude mít zřejmě největší problém s chutí na drogu, tělesné potíže nejsou u pervitinu nijak běžné. V tom mu můžete pomoci tak, že budete trávit společně čas nějakou alternativní činností k těm, spojeným s drogami. Pokud byste potřebovala nějakou konkrétní informaci nebo radu, kdykoli znovu napište. Přeji mnoho štěstí a trpělivosti Vám i Vašemu příteli.