Rict ci nerict rodicum?
majda
Bracha je pres 2 roky zavislej na heroinu,jeho pritelkyne se to pred 2 mesicema dozvedela,nejprve se s nim chtela rozejit a pak se s touto situaci "vyrovnala" tak, ze to taky zkusila.Bratr se pokousi prestat s pomoci subotexu,u ni jde videt, ze v tom tak nelita, usuzuju podle jejich konicku a pravidelne navsteve skoly atd.,neznam samozrejme celou pravdu.S mymi rodici bojujeme s myslenkou rict to jejim rodicum,kteri nic netusi,jde konec koncu o zivoty obou,bracha je na ni ovsem silne citove zavisly.Co delat,rict nebo nerict,mam strach z nasledku-rozejdou-li se,zacne znovu (pokud opravdu prestal) nebo jeho zivot jak se frazovite rika ztrati smysl?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na takovou otázku vám bohužel nemůžu dát jednoznačnou odpověď. Je třeba zvážit všechna pro a proti. Myslím, že by jste si ale nejdřív měli promluvit jak s bratrem, tak s jeho přítelkyní, vysvětlit jim, o co vám jde, že o ně máte strach, nechcete jim házet klacky pod nohy a trestat je. Také s přítelkyní probrat, co pro ni teď drogy znamenají, v čem byly řešením a v čem jí pomohly. Pokud má dostatek koníčků, všechno zvládá a váš bratr už přestal, ztrácí její užívání "smysl" a měla by si uvědomit, jak na tom doopravdy je. Než přistoupíte k opatření říct to jejím rodičům (musíte také zvážit jejich pravděpodobnou reakci), zkusila bych nabídnout jim oběma pomoc s drogami definitivně skončit. Pokud to váš bratr už udělal, mohlo by být to samé o to snažší i pro jeho přítelkyni. Zkuste si s nimi tedy o situaci promluvit, případně pomoci jim vyhledat odbornou pomoc apod. Pokud byste potřebovali radu v nějakých dalších krocích, kdykoli znovu napište.