marihuana
rodič
Syn (věk skoro 18 let) kouří marihuanu.Samozřejmě nám to jako rodičům není lhostejné.Informaci jsme dostali náhodou, potvrzeno pozitivním dopingovým testem (syn je aktivní sportovec).Frekvence kouření neurčitá, bylo nám sděleno že cca 3 cigarety marih. týdně.První informace po tomto zjištění jsem si sehnala v KC SANANIM.Zatím se situaci snažíme řešit v rámci rodiny - zkusíme testovací proužky.Nejsem si jistá, zda nemáme se synem někam začít chodit (není pro tuto variantu moc nadšený),nebo počkat, jak dopadne domácí testování.Sami s manželem nemáme s žádnými drogami zkušenost.Nevím zda náš problém nepřeceňuji, ale bojím se, aby syn neskončil "špatně".Doufám,že pokud současnou situaci vyřešíme správně,že mu tím pomůžeme.Budu ráda za každou Vaší informaci.Např.projevy kouření marih., apod.(nevím,jestli máme všechny informace).

Odpověděl: Bára Orlíková
Být vámi bych se pokusila o tom všem se synem především mluvit, pokud stojí o aktivní sportování, pravděpodobně bude slyšet na to, že se to s kouřením marihuany úplně neslučuje. Při jakýchkoli dalších dopingových testech se může užívání marihuany opět potvrdit. Navíc, marihuana se dá detekovat poměrně dlouho, uvádí se jeden až třicet dní po užití a při pravidelném kouření je to spíš u té horní hranice. Testovací proužky jsou jen součást řešení. Lidi ve věku vašeho syna jsou velmi citliví na jakoukoli formu nátlaku a dokážou se tomu mnoha různými způsoby bránit, aniž by občas pochopili, že to není konstruktivní řešení situace. Takže je nejdůležitější udržet se synem dobrý vztah, mít možnost mluvit s ním o jeho důvodech, jeho problémech a jeho názorech a seznámit ho se svými postoji a stanovit nějaká pravidla, na jakých se společně dohodnete a která pak budou obě strany dodržovat. Pokud syn nemá další problémy, které jsou kouřením marihuany způsobené, neužívá jiné drogy a navržené postupy bude respektovat, myslím, že není moc důvodů pro to, se obávat, že skončí špatně. Docházení za odborníky bych asi zatím odložila, zvlášť jestli tomu syn není moc nakloněn, tohle řešení můžete využít vždycky, když by bylo potřeba. Nějaké podrobnější informace o marihuaně můžete najít v červeném sloupci vlevo, pod kolonkou Cannabinoidy. Když byste cokoli dalšího potřebovala, znovu napište.