drogy?
Mira
Poradte prosím rychle na muj e-mail,nebo SMS zpravou prímo mé sluchově postižené kamarádce, která má problémy s dcerou a není si jistá, jestli bere drogy. Její c.mobilu je ... paní F. Dcera je slyšící a chová se chová k matce hrubě. Kdo ji pomuže ji uklidnit a vyslechnout? Máte nejaké císlo, odkud lze zavolat lékare psychologa? ci 1.pomoc, radu? Díky predem za odpoved. Jsem také neslysící a neumím kamarádce jinak poradit. Pomužete? Mira S.

Odpověděl: Bára Orlíková
Bohužel jsme vám nebyli schopní odpovědět ihned, protože váš e-mail se mi při odpovídání dotazu nezobrazuje. Vzhledem k tomu, že údaje, které by mohly sloužit k identifikaci nemůžeme zveřejnit, (ani na ně reagovat třeba zasláním SMS zprávy na uvedené číslo), jsem váš dotaz musela upravit, takže se omlouvám za pozdní odpověď. Nevím, bohužel odkud jste, ani o vaší kamarádce a její dceři nemám dostatek informací, takže vám moc konkrétního poradit nemůžu. Pokud je vaše kamarádka z Prahy, mohla bych vám doporučit psycholožku, která je schopna komunikovat ve znakové řeči, pokud by vaše kamarádka chtěla vyhledat osobní kontakt. Nebo tlumočnici, v případě, že by žádala konzultaci s odborníkem na drogovou problematiku (nevím totiž o nikom z kolegů, kdo by byl schopen komunikovat ve znakové řeči). Existuje také možnost obrátit se prostřednictvím e-mailu na linky důvěry, obvykle v současnosti tuto možnost již nabízejí nebo na konkrétní zařízení v místě, odkud vaše kamarádka je. Můžete mi také napsat na můj mail orlikova@sananim.cz a pokusíme se vymyslet nejvhodnější způsob, jak se situací naložit nebo vám můžu poskytnout výše zmíněný kontakt na psycholožku nebo tlumočnici. Není to jednoduchá situace, ale jsou možnosti, jak to zvládnout. Zatím přeju hodně štěstí vám i vaší kamarádce.