Existuje anonymní odběr krve?
Anonym
Mám podezření,ze můj syn bere drogy,jak jde zjistit jest-li ano nebo ne?Doslechla jsem se,že žádné vpichy nemusí být ani vidět pokud mají injekční stříkačku,kterou používají diabetici.Abych měla jistotu,chtěla jsem jit se synem na odběr krve,anonymně.děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Pokud máte podezření, že váš syn užívá drogy a chcete mu udělat test, tak jsou i jednodušší varianty, než odběr krve. Asi bych se s ním o svém podezření nejprve pokusila bavit. Možná zjistíte, že jsou vaše obavy neodůvodněné. Nevím, z jakého důvodu syna podezříváte, ale dospívající lidé se někdy chovají roztodivně a nemusejí na to brát drogy... Testování bych zvolila až jako poslední variantu. A nejdřív bych vám doporučila si promyslet, co z výsledku testu vyvodíte, jak s tím naložíte, ať už bude výsledek pozitivní nebo negativní. Ono to není tak jednoduché, pokud zjistíte, že syn skutečně drogy bere, je dobré dopředu aspoň zhruba vědět, co dělat. Možná bych se dokonce zašla nejprv někam poradit, abyste v jakémkoli případě zvolila co možná nejvhodnější postup a neutrpěl tím příliš váš vztah se synem. K těm testům - testování se provádí standardně z moči. V lékárnách se dají se koupit jednorázové testy na přítomnost drog v moči (jsou na podobném principu jako těhotenské testy), existují testy na každý typ drogy zvlášť (ty stojí kolem stovky) nebo testy na více drog zároveň (ty jsou dražší), je potřeba si ujasnit, na jakou z drog chcete dělat testy a taky vědět, po jakou dobu se dají jednotlivé drogy v moči detekovat. Vpichy po jehle nemusí být znatelné (jednak proto, že se skutečně obvykle používají k aplikaci inzulinky, jednak záleží na jaké místo si dotyčný drogu aplikuje a na jakém místě vpich hledáte...), drogy se také vůbec nemusí užívat injekčně, ale třeba šňupáním nebo kouřením a pak vpichy nenaleznete... Zkuste to promyslet, neukvapujte se a zas se ozvěte, ráda vám poskytnu kontakty, kam se případně obrátit nebo další informace o testech. Jsme vám k dispozici (p.s. nechala jsem z dotazu vymazat vaše příjmení, aby nedošlo k identifikaci a nevznikly vám tím nějaké potíže).