AMFETAMIN
BOM
Před nedávnem jsem se seznámila s člověkem, do kterého jsem se zamilovala. Chodíme spolu asi dva měsíce, když jsem u něho objevila bílý prášek - dle jeho přiznání Amfetamin. Sám mi tvrdí, že to byl jen vzorek od jeho kamaráda a že v ničem nejede. Nalezený vzorek jsem spláchla do záchoda - což se obešlo bez odporu. Poté co jsem si prošla několik internetových stránek zabývajích se drogovou problematikou, začínám ho stále víc a víc podezřívat, že v něčem jede. (k tomuto závěru mne vede jeho přiznání o užití amfetaminu naposledy před měsícem, kdy potřeboval být vzhůru delší dobu, velmi často je velmi unavený bez zjevného důvodu - psychicky i fyzicky, není sice nejmladší - 45 let - i tak se mi zdá jeho únava abnormální)Poraďte mi prosím jak zjistit pravdu? případně pokud je ta pravda nepříznivá - jak mu mohu pomoci? Pokud vlastně mohu. Díky. BOM

Odpověděl: Jakub Minařík
45 let není žádný kmetský věk, ale na druhé straně - nevím kolik je vám - ale mám dojem, že ve 45 letech se člověku může stát, že je unavený - aniž by k tomu byl nějaký zjevný důvod. Trochu jde o to, jak ta únava vypadá - jestli stačí, aby si zdříml a únava přejde, tak je to normální, pokud ale prospí několik dnmí a pak je zas několik dní nepřiměřeně aktivní - je to asi mimo normu. Příčiny samozřejmě mohou být i jiné, než zneužívání drog. Např. ne příliš zdravý životní styl v tomhle věku s sebou může nést výpadky v aktivitě.
Asi bych si na vašem místě všímal jeho celkového fungování.Pokud normálně chodí do práce, běžně funguje bez větších výpadků, tak není moc pravděpodobné, že by nadužíval drogy. Ono užívání drog s sebou právě takové problémy dost často nese. A občasné užití amfetaminu nemusí ještě znamenat, že má s drogama problém. Může se jednat opravdu jen o občasné užití a ne o závislost. No, kromě toho amfetaminu bych se také zajímal jak moc váš přítel užívá třeba alkohol. Protože i to může být problém.
Kdybyste měla pocit, že se chcete ještě na něco zeptat, tak se neostýchejte. Rádi vám odpovíme.