pervitin+marihuana
anna
Dobrý den,minulý rok jsem Vám často psala, jednalo se o mého kamaráda který bral pervitin a po půl roce se mu podařilo přestat.Psala jsem Vám často a musím říct, že jste mi opravdu a dost pomohli, ještě jednou díky. Přestal, jak jsem se později dozvěděla, ne kvůli mě či rodičům, ale kvůli tomu, že se předávkoval a tento špatný stav ho prý konečně přesvědčil, že je lepší žít bez pervitinu. To bylo před 7 měsíci. Myslela jsem, že je tedy už konečně úplně v pořádku, ale po pár měsících se mi přiznal, že občas užije nějaký lék, který mu pomáhá zlepšit si náladu, např, Dorsiflex a Tramal. A také začal kouřit marihuanu,nejdříve 1-2x týdně, poslední měsíc ale čím dál častěji, i denně a několikrát. Říká, že je to v pořádku, že o sobě ví, že je "nervově slabší jedinec", je citlivější, ale já mám obavy, že je opět na cestě k tvrdým drogám, nebot mi denní kouření trávy nepříjde normální. Také vidím změny v jeho chování, je flegmatičtější a apatičtější vůči okolí, není vnímavý jako dřív, a přijde mě, že mu je mnoho věcí jedno a není to ten milý, obětavý a empatický kluk, jakým byl před experimenty s drogami. Navíc poslední dobou málo mluví, vždy chce abych mluvila já, nevím proč. Ráda bych Vás požádala o Váš názor a radu, co si myslíte o nahrazování pervitinu marihuanou, zda mu časté kouření škodí, a co dělat s jeho rostoucí flegmatičností a zda si myslíte, že stále bojuje s chutí na pervitin. Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Máte pravdu, že denní kouření trávy a zobání léků ke zlepšení nálady není v pořádku. Ta ostatní symptomatologie kterou popisujete bude s výše zmíněným úzce souviset. Ta flegmatičnost je zcela jistě vedlejší účinek koužení marihuany. Dokonce jeden z těch velmi typických. Taky si myslím, že s chutěma možná stále bojuje. Skorem bych si i troufnul říct, že s drogama válčí ne zvlášť ouspěšně. Asi bych mu doporučil vyhledat nějakou podporu. Tím myslím nějaké zařízení, které se zabývá léčbou a poradenstvím drogově závislým. Kdyby o to projevil zájem, tak se ozvěte. Rád jej někam nasměruji. A ať se nebojí. Nekoušeme. :-)
P.s. Přeju hezký rok 2003. :-)