106750-pro Bára Orlíková
mamka
Mnohokrát děkuji za slova podpory. Na rozhovor se synem se chystám a přiznám musím duševně připravit a vystihnout správnou chvíli. Dnes měl svátek a v posledních dnech je naprosto pohodový. Dokonce začal obden usilovně chodit do posilovny. Já již ve své nedůvěře jsem i tento nový zájem prověřila a je tomu opravdu tak. Třeba jsou moje obavy přehnané. Ztráta peněz může mít příčinu i v jeho potřebě finančně se "vyrovnat" kamarádům. Přestože jsme velmi slušně situovaná rodina, právě kvůli jeho sklonům držím ho pokud jde o peníze velmi zkrátka. Dostane jistě víc, než druzí, avšak hotovost mu přiděluji tak, abych měla kontrolu. Pojedeme na týden o jarních prázdninách na lyže, pouze se sestrou, pravděpodobně bez manžela, takže doufám, že tam bude situace příznivá takovýmto hovorům. Dám vám vědět. Stejně budu ráda za jakýkoliv kontakt pro případ, že by došlo na tu horší variantu mých obav. Bydlíme v Řevnicích, tj. asi 25 km od Prahy směrem na Karlštejn a Beroun. Za Vaši pomoc děkuji. mamka

Odpověděl: Bára Orlíková
Doufám, že se situace vyjasní a ukáže se, že vyše obavy byly opravdu zbytečné. Je jasné, že vám to asi nezabrání nezůstat stále ve střehu, ale fakt je, že chování a zájmy vašeho syna, jak je popisujete, moc nesedí na užívání drog. A ohledně těch ztrát peněz - může to být samozřejmě tak, jak říkáte. Nicméně, je to docela závažná záležitost a myslím, že třeba zrovna tímhle by se hovor se synem dal začít. Nezačínat obviňováním nebo podezříváním, ale spíš se snažit o to, aby se to zprůhlednilo, požádat ho o nějaké vysvětlení... Co se týče těch kontaktů - přímo v Řevnicích sídlí jedno ze zařízení Střediska pro mládež, CESTA, Sádecká 169, tel 257 721 795, kde pracují s mladistvými lidmi, co mají problémy s drogou, a s jejich rodinami. Další možnost je se obrátit na pražský Denní stacionář, který patří pod naše sdružení SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 803 130. No, ještě mě napadá, jestli by nebylo taky dobré probrat s někým vaší rodinnou situaci, pokud z ní pro vás a pro syna pramení nějaké nepříjemnosti, pochybnosti, obavy... ale to je samozřejmě na vás. I pro tuto variantu bych vám mohla poskytnout nějaké kontakty. Zatím držím palce, ať to dobře dopadne.