pomoc kamosovi
kamaradka
Mam kamose,ktery huli travu-uziva ji uz dlouho s kamarady,ale mam pocit ze uz mu to zacina lezt na mozek. Ale on si mysli ze to je neskodne. Mluvi o huleni kazdy den. A je porad v kontaktu s lidmi kteri taky huli porad-s ostatnimi kamarady. Co mam delat?-kdyz mu chci nejak pomoct? Mam mu pohrozit ze se s nim prestanu bavit?-Prosim poradte mi. Diky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. Vypadá to, že váš kamarád je se svým životním stylem docela spokojený, když o trávě pořád mluví a všechno se kolem ní točí. Jestli mu to samotnému nevadí, nejsem si jistá, jak moc je reálné ho k nějaké změně přinutit - spíš ne. Pokud on sám zatím nemá žádné problémy (s pamětí, ve škole/v zaměstnání, doma apod.), můžete mu zkusit říct svůj názor na celou věc, že máte pocit, že se změnil, a že uvažujete o tom, přestat se s ním bavit. Pokud to má být ale jen planá výhružka, moc bych na to nesázela. Myslím, že ty nebývají moc účinné. Je možné argumentovat mu ověřenými informacemi, například o vlivu THC na paměť. Těch naleznete v literatuře dost. Na druhou stranu i on - u marihuany dost lehce - najde protiargumenty stejné váhy. Takže vaše pozice je v tomto směru dost nevýhodná. Záleží na tom, jak moc blízký je to kamarád a jak mu bude záležet na tom, co si o něm myslíte, a že o něj máte strach.