jak?
janca
dobry den pisu vam ohledne meho bratra ktery uz bere 2 drogy.chtela jste vedet co bere :kouri travu a myslim si ze bere herak ja nevim co to je ale vim ze je to bily prasek a nejhorsi je ze on do toho chlasta.bydlim ve vlasimi okr.benesov u prahy.je tady jedna lecebna pobliz zeliv.dekuji ale vy nase rodice neznate oni by to neprezili kdyby se dozvedeli ze fetuje.dekuju nashledanou

Odpověděl: Bára Orlíková
Je mi líto, že jste na to takhle sama, protože tahle situace je opravdu dost složitá. Pokud bratr bere bílý prášek, může to být kromě formy bílého heroinu taky pervitin nebo kokain. Nicméně, to jsou drogy, kteér jsou co do rizik téměř srovnatelné s heroinem. A pokud současně s užíváním jedné nebo více z těchto drog užívá ještě marihunanu a hodně pije, tak je dost pravděpodobné, že se dřív nebo později dostane do nějakého průšvihu. Nevím, jak by reagovali vaši rodiče na zprávu, že bratr užívá drogy, ale každopádně je vždycky lepší, když se tahle situace začne řešit před průšvihem (ve škole, v práci nebo při potížích se zdravím nebo se zákonem) než po něm. Rodiče jsou sice většinou v šoku, když se něco takového dozví a nejsou si často jistí, jak situaci řešit, ale na druhou stranu jim nezbyde nic jiného než to přežít a řešit. Ale to, zda jim to řeknete, je opravdu na vás. Našla jsem vám kontakt na Kontaktní centrum v Benešově (kontaktní centrum je pro lidi, co mají problémy s drogami, a pomáhají obvykle i jejich rodinám), Máchova 400, Benešov, tel 317 728 880 nebo 603 271 964 a na Centrum křesťanské pomoci pro mladé lidi v krizi EXODUS přímo ve Vlašimi, Benešovská 507, Vlašim, tel 317 844 482. V léčebně v Želivi by vám možná poradili také. Jednak tyto kontakty můžete nabídnout bratrovi, jednak je můžete využít sama a poradit se a nebo je poskytnout rodičům ,pokud dojde na to, že se o téhle záležitosti dozví. Držím vám i bratrovi palce, ať to dopadne celé co nejlépe. Jen pořád nevím, co je tou hlavní překážkou, která vám znemožňuje to řešit společně, i s rodiči?