Moje 15ti leta dcera je na perniku
hombre
Dcera se nam po nalehani priznala, ze asi 2 mesice bere pervitin. Za tu dobu pozila asi 5-10 davek. Zajima me, o jak vysoky stupen zavislosti se jedna. Ona tvrdi, ze zavisla neni. Dale me zajima, jak financne narocne to pro ni je (kde na to muze brat) a moznosti vyleceni z pripadne zavislosti. Muze mit tenhle jeji ulet souvislost s tim, ze se citi tlusta a proziva ted obdobi prijimacich zkousek na skolu?

Odpověděl: Bára Orlíková
Řekla bych, že je to spíš ve fázi experimentu, pokud je to skutečně tak, jak vám dcera tvrdí. O závislosti bych nemluvila. V téhle fázi není na místě řešit situaci léčbou ze závislosti, ale rozhodně bych vám doporučila obrátit se na odborníky a situaci probrat, stanovit případný další postup. Nejlépe by bylo asi domluvit společné setkání i v přítomnosti dcera a společně se dobrat nějakých závěrů a dohod akceptovatelných pro všechny strany. Příliš finančně náročné to nejspíš není, pokud se opravdu jedná o pět až deset dávek, tak si myslím, že cena nemůže přesahovat tisíc korun, pokud drogu kupuje. Na to může využít i kapesné nebo drobné části, jejichž ztráty jste v domácnosti nemuseli zpozorovat. To, že někdo začne experimentovat s drogou, má mnoho příčin a souvisí s mnoha faktory. Je dost možné, že to souvisí i s jejím pocitem, že je "tlustá" a s tlakem, který provází přípravu na přijímací zkoušky. Nicméně, tyto příčiny mohou zakrývat jiné, které jsou hlubší a závažnější a nejsou tak evidentní. Může být na ni vyvíjen příliš velký tlak ohledně přípravy na přijímací zkoušky, na její výkon, úspěch, na to, jak vypadá... Tahle záležitost je asi příliš složitá na to, aby se dala vyřešit odpovědí po internetu. Můžu vám doporučit třeba kontakt na Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30, kam se můžete obrátit. Denní stacionář je ambulantní léčebné a poradenské pracoviště, kde se zabývají drogovou problematikou. Je možné si tam domluvit společné setkání, o kterém jsem mluvila výše, poradit se, získat informace. Není to neřešitelná situace, ale bude to chtít asi delší čas. Jestli nejste z Prahy, tak napište, odkud jste a já vám zkusím najít vhodný kontakt jinde. Zatím držím palce vám i dceři.