kámoška mé kámošky
niki
Dobrý den,, potřebovaly bychom poradit. Naše kámoška je "náchylná" na závislosti, dlouhou dobu pije, a to v nemalých dávkách, za den vypije minimálně flašku tvrdého alkoholu, ale přidává k tomu i víno, prostě cokoliv. Teď je to asi měsíc, co jsme zjistily, že k tomu pití přidala pervitin. Já ani nevím, jak se to bere, řekla mi to kámoška, která je s ní v denním kontaktu. Přemýšlely jsme co s tím, protože její mamka to ani řešit nechce, její pití omlouvá a zlehčuje (její manžel byl alkoholik, zemřel a další přítel je opět alkoholik). Ta co bere drogy nechce o svém problému ani slyšet ale něco by se s tím udělat mělo, takhle to nejde dál. Děkuji za odpověď. niki

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, tohle není jednoduchá situace. Pokud má kamarádka problém s alkoholem a pervitinem, nicméně to za problém nepovažuje, její nejbližší okolí problém alkoholu zlehčuje, ona sama s tím nechce nic dělat, tak moc možností nemáte. Můžete jí říct, že vám její životní styl nepřijde jako nejlepší volba, sdělit jí, jaký máte na její užívání alkoholu a pervitinu názor, říct jí, jakým rizikům se vystavuje... (o rizicích užívání pervitinu se dozvíte víc pod kolonkou Stimulační drogy/Pervitin v levém sloupci stránky), doporučit jí nějaký kontakt na odborníky, kam se může obrátit, kdyby chtěla... ale pokud ona sama o pomoc nestojí a nehodlá se situací nic dělat, tak jí víc pomoct nemůžete. Pokud se nedostane do takových problémů, které jí umožní pochopit, nakolik je situace závažná, tak s tím asi nic dělat nebude. Násilím ji nikam nedostanete a pokud by se vám to čirou náhodou podařilo, tak to stejně nebude mít moc efekt, pokud ona nemá motivaci ke změně. Vím, že jsem vám moc nepomohla, ale v tuhle chvíli opravdu není moc variant, co byste pro kamarádku mohla udělat. Když mi napíšete, odkud jste (nebo lépe, odkud je vaše kamarádka, o kterou se jedná), tak vám můžu poskytnout kontakty, kam by se mohla obrátit.