Jak pomoci svemu bratru.... kdyz žádá o pomoc?
bata
Dobrý den, mám o pár let mladšího bratra, který bral vše možné. Dokonce si i píchal. Je ve stádiu, kdy přestal, dokonce přestal i s kouřením, ale po náporu ve škole zase začal. Požádal mě o pomoc, ale nevím co je v tuto chvíli nejlepší. Jak se mám zacovat, kam ho doprovodit. Využít chvíle dokud je rozhodnutý s tím něco dělat. Prosím, poraďte na koho se obrátit, svolil, že by nastoupil i nějakou léčbu. Bratrovi je 20 let a bylo by mi moc líto, kdyby skončil nějak moc špatně.. Děkuji za radu a za odpověď, Věřím, že není ještě pozdě ... ještě jednou díky Emil

Odpověděl: Bára Orlíková
Myslím, že by bylo nejlepší, aby se obrátil na někoho z odborníků, kteří se problematikou závislosti zabývají. Nevím, jaké drogy a jak dlouho bratr opět bere a v jaké je přesně situaci, ale možná by nemuselo být nutné, aby nastoupil rovnou ústavní léčbu, je varianta, že by se problém dal zvládnout i ambulantně. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na Denní stacionář SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel 220 80 31 30 (můžete se kontaktovat dr. Minaříka). Denní stacionář nabízí ambulantní léčebný program, motivační skupinu pro lidi, kteří se rozhodují k léčbě, poradenství a další aktivity. Myslím, že by to byla docela dobrá volba, zajít se poradit, zhodnotit situaci a zvážit, zda je pro něj vyhovující tohle zařízení nebo vybrat jinou možnost. Pokud nejste z Prahy, tak napište, kde bydlíte, a já vám zkusím najít nějaké vhodné kontakty v místě, odkud jste. Určitě je nejlépe využít okamžiku, kdy je bratr rozhodnutý s tím něco dělat. Pokud ho podpoříte, tak myslím, že je to na dobré cestě. Určitě není pozdě. Držím palce vám i bratrovi.