Test?
Jana
Preji dobry den. Protoze pracuji v nemocnici, obratil se na me pritel s dotazem, kde muze sehnat volne prodejny "test" na zjistovani pritomnosti drogovych latek v moci. Ja se ve sve praxi s nicim takovym nesetkala a ani v lekarne mi neumeli dat patricnou odpoved. Tak to zkousim takto. Jedna se dospivajiciho chlapce, ktery je v dispenzarni peci protidrogove poradny v Praze a udajne neni na drogach zavisly, a ani v minulosti se pry nejednalo o zadne experimentovani s tvrdou drogou. Dotaz, jak ho chapu ja, smeruje tedy spise ke "kontrole" a klidu rodice. Velice Vam dekuji za vyrozumeni a radu, a preji hezke odpoledne.

Odpověděl: Bára Orlíková
Tyto drogové testy existují. Jedná se o testovací destičky nebo proužky (podobné jako těhotenské testy, které se dají koupit v lékárně), obvykle je jeden test na jeden typ drogy, na jedno použití, stojí okolo 100 korun. Vyrábí je kupříkladu firmy Dynex, zde se můžete podívat na jejich stránky (v češtině) nebo Dadebehring, tady jsou jejich stránky (v angličtině - potřebné najdete pod kolonkou Drug Monitoring). V některých lékárnách v Praze se sehnat dají nebo může dotyčný kontaktovat přímo výrobce. No, jen na závěr , jen takový můj podotek, testy je samozřejmě pro kontrolu možné použít, ale pokud se komunikace o problému odehrává pouze prostřednictvím testování na přítomnost drog, tak to dobrým vztahům v rodině neprospěje a situaci to může i zhoršit. Pro dospívajícího je samozřejmě stanovení hranic nutné, ale pouze kontrola bez vzájemné důvěry s rodiči nic moc neřeší. To je moje zkušenost s drogovými testy, tak jen předávám. Doufám, že vám informace budou k užitku.