Marihuana
Devil
Dobrý den. Můj dotaz se týká sestry. Nevím zda je tomu tak i nadále, ale v létě jsem byl svědkem toho, jak se svými asi přáteli kouřila marihuanu. Mně řekla, že to jen zkoušela. Je pravda, že v několika posledních měsících se její chování výrazně změnilo. Se mnou téměř nekomunikuje, s rodiči omezeně, těm se to zdá také divné. Bavit se s ní na toto téma se vůbec nedá. Mám o ni obavy a nevím co se dá v této situaci dělat, proto vás žádám o pomoc. Děkuji D.

Odpověděl: Bára Orlíková
Víte, tohle je bohužel složitá situace, ve které neexistuje žádné jednoduché řešení. Nevím, kolik je vaší sestře let, takže těžko posoudit, jestli její chování, které popisujete, souvisí s věkovým obdobím, s užíváním marihuany nebo jiných drog nebo taky s úplně jinými problémy, které řeší a o nichž s vámi nemluví. Jedna z mála věcí, kterou můžete udělat, je říct jí, že máte o ní starost, že máte pocit, že má nějaké potíže a že jí rád pomůžete, když o to bude mít zájem. Je důležité, aby se váš vztah s ní udržel na té rovině, kdy bude mít možnost s vámi o něčem takovém mluvit, nenechte se její "nekomunikativností" otrávit a zkuste jí být přístupný. Lidi se občas chovají divně, když je něco trápí, jsou ve stresu, s něčím si neví rady... nemusí to být jen příznak braní drog. Pokud by se jednalo o drogy nebo projev psychického onemocnění, má to své specifické příznaky, z vašeho popisu to ale bohužel neposoudím. V případě, že jde o drogový problém nebo závažné psychické problémy, je pak na místě se obrátit na někoho z odborníků. Vím, že jsem vám moc neporadila, ale nemám o vás moc informací. Kdyžtak znovu napište.