Otazka
mamina
Zajímalo by mne, jak velký má vliv prostředí na člověka. Mám syna, který chodí do 6tř.ZŠ a má spolužáky, kteří kouří marihuanu. Řekl nám o tom, ví to i učitelé. Nic se zatím ve škole neřeší. Máme změnit školu?

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám dojem, že byste se dostali leda tak z bláta do louže. I když - popravdě řečeno - jsou místa, kde to je strašný a místa, kde to je lepší - ale drogy jsou myslím všude. Tam kde to je vážný problém to dosti často nepřímo souvisí s postojem školy. Na vašem místě bych asi tlačil na školu aby si problému ráčila všimnout a vzít ho na vědomí. A třeba taky zajistit kvalitní protidrogové programy. Spousta škol se totiž tváří, že drogy neexistují, u nich rozhodně nejsou a nemají s tím problém - místo toho aby nějak inteligentně reagovali na danou situaci, problém si přiznali a pokusili se najít cestu, která z něj vede ven.
Jinak ta situace, kterou popisujete může být dosti riziková. Kvalitní protidrogový program by mohl pomoci žákům rozhodnout se zda budou s drogama experimentovat, či nikoli.