sport a drogy, to nejde k sobě
mamča
Jak by se měli zachovat rodiče, kteří zjistí, že v synově třídě(6.třída) jsou dva spolužáci, kteří kouří a nabízejí marihuanu? Jedná se o vybranou sportovní třídu(volejbal)! Syn rád hraje volejbal, baví ho to.V tom novém kolektivu má však pocit, že ho kluci "neberou". Nyní se dozvídáme, že i ostatní kluci z jeho třídy to začali také zkoušet.. Nyní ti dva "narušitelé "dostali kázeňské napomenutí ředitele školy. Chovají se však pořád stejně. Toť vše. Sport a drogy-to nejde dohromady, že?Máme ho přeřadit na jinou školu?Máme strach, víte, že se povídá:příležitost dělá zloděje...a stává se to i "učebnicově" vychovaným dětem ze "slušné"rodiny:-) Předem moc děkuji za odpověď mamča

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám dojem, že jsem váš předchozí dotaz opřed chvilinkou odpověděl. V případě, že je to tak jak říkáte bych asi tlak na školu dost výrazně posílil. Jedna věc je asi to že se drogy berou - druhá věc když je někdo prodává, dokonce přez upozornění, že něco takového není přijetelné(takovým lidem se říká dealeři - i když jsou v 6 třídě).
Přeřazení do jiné školy bych asi volil spíše na žádost syna. Mám dojem, že mu taková zkušenost nemusí zrovna prospět. Mohlo by to nakonec s sebou nést více problémů, než stávající stav. Měl by ale vědět, že taková možnost existuje a pokud bude chtít, může ji využít. Zkuste se o tom se synem bavit, zkuste ho podpořit - pokud s trávou experimentovat nechce - tak vaše podpora v tom, že to je jeho rozhodnutí - a že je dobré vědět co chci a proč to tak dělám - může být hodně důležitá. Je proto ale nezbytné nechat mu prostor - moc neradit - spíše naslouchat a mluvit s ním o tom. Ale taky ho do hovoru moc netlačit. Spíše jen nabízet. Kdybyste stáli o osobní konzultaci - je to možné. Nabídka platí jak pro vás, tak pro syna. :-)