Otazka
kača
Můj brácha - 22 let už 3 roky bojuje s pervitinem a přestože byl již v léčebně, kam jsme ho dostali skoro násilím si nechce přiznat, že potřebuje pomoc a už vůbec si nechce přiznat, že je feťák.Rodiče jsou nešťastní a neví jak tuto situaci řešit,proto vás prosím o kontakt na koho se mají obrátit, aby jim pomohl tuto situaci řešit. Včera jsme nechali bráchu opět hospitalizovat v Horních Beřkovicích,ale jestliže on nechce, tak ho tam nesmějí držet. Domů ho vzít již nechceme, protože začíná být agresivní a začínají nám doma mizet věci.Děkuji moc, nashledanou

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vypadá to, že s různými léčebnými zařízeními máte už dost zkušeností. Máte pravdu, že pokud bratr nechce, není možné ho v léčení držet, pokud ovšem opravdu nedojde z jeho strany k nějaké agresi vůči vám nebo sobě samému. V takovém případě je možná i nedobrovolná hospitalizace. Otázka ale je, jak je taková léčba účinná. Myslím, že pro bratra už jste toho udělali dost a teď byste se měli starat hlavně sami o sebe, což jsou asi právě ty kontakty, o které si píšete. Existuje mnoho zařízení, která nabízejí individuální nebo skupinové poradenství pro rodiče závislých. Nepíšete, ve které části republiky by měly kontakty být. Pokud jste z Prahy, jednou z možností je například rodičovská skupina v Denním stacionáři SANANIM, každou středu od 17.30hod (tel. 220 803 130). Další možností je Prevcentrum, kde se lze telefonicky domluvit na konzultaci (233 355 459) nebo Centrum následné péče (257 326 080). Další kontakty, ať už v Praze nebo mimo ni, získáte snadno v AT poradně, která je zřízena v každém obvodě (okrese). Pokud máte s bratrem už takhle dlouho trápení, určitě bych vám doporučovala nějakou odbornou pomoc vyhledat. Nejen, že probere situaci z vašeho hlediska, ale odborník vám může i poradit nějaký nový nápad, co s bratrem. Pokud by vám tyto kontakty nestačily, napište a zkusíme vymyslet něco jiného. Přeji hodně štěstí a trpělivosti.