prosba o radu
mhrudka
Dobrý den. Syn našich blízkých přátel se již delší dobu potýká se závislostí na heroinu. Rozhodli se tedy umístit ho do nějaké léčebny nebo komunity a požádali mě o radu. Nemám s těmito zařízeními mnoho zkušeností, tak se obracím na Vás s prosbou o radu. Moji známí četli článek v Reflexu o komunitě Pastor Bonus. Komunita jim připadla velmi zajímavá a vážně o ni uvažují. Chci se Vás zeptat, jestli by jste nám ji mohli doporučit. Slyšel jsem, že se tam léčí i páry a to prý není možné. Také jsem slyšel, že používají jakési alternativní léčebné postupy, které ve mně důvěru nevzbuzují. Vím, že mají vlastní webové stránky. Chtěl bych však znát Váš názor, jakožto nezávislých odborníků. Mohli byste popřípadě srovnat Vaše metody s metodami léčby v komunitě Pastor Bonus? Budu Vám velmi vděčný za jakoukoli radu a pomoc. S pozdravem M.H.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud mohu doporučit vhodný postup, tak zkuste navštívit některé zařízení které je schopno vhodnou léčbu doporučit na zakladě stavu klienta. To je nejlepší cesta k úspěšné léčbě. Z vlastních zkušeností (teda s vlastních zkušeností s klienty) vím, že mnohdy ambulantní léčba nebo psychiatrická léčebna s délkou léčby kolem 3 měsíců může být výrazně úspěšnější než terapeutická komunita s dobou léčby kolem 2 let. Prostě proto, že klient splňuje pro danou léčbu lépe indikační kriteria.
Pokud jste z Prahy - tak se můžete obrátit na nás (Denní stacionář SANANIM, 220803130). Se synem vašich známých pohovoříme a pokusíme se najít vhodnou léčbu. Může to být u nás, nebo - pokud to budeme považovat za indikované - doporučíme (a pomůžeme zprostředkovat) léčbu rezidenční - ať v TK, nebo psychiatrické léčebně.
Ohledně komunity Pastor Bonus - my s ní nespolupracujeme, a i kdyby - nebylo by vhodné se v tomto případě o tom, co si myslíme o kvalitě léčby hovořit. Pokud máte pochybnosti - věřte své intuici. Bývá správná. :-) Rádi vás uvidíme. A pokud bydlíte někde ouplně jinde než v Praze, nebo její blízkosti, tak se ozvěte. Poradíme vám někoho kdo bude pro vás dopravně dostupný.