Flashback
M
Moje pritelkyne brala cca 2 - 3 roky heroin, nikdy si nepichala, jenom kourila, nebo snupala, od listopadu snad nebere, ma vsak velmi casto zle pocity v nohach, rika, ze je to tlak, nebo divna bolest, obcas se mi zda, ze mi nerika uplnou pravdu, mam strach, aby opet nebrala, jsou tyto stavy po tak dlouhe dobe normalni? (Nemuze spat, mele se na posteli, kdyz vysilenim usne breci ze spani nemuze nic delat...), Nemohou to byt abstinencni priznaky, kdyby obcas brala? Na co si mam dat pozor? Jak vypada heroin? Diky Milan

Odpověděl: Jakub Minařík
Ví jen bůh co to je. Jako absťák to nevypadá. Tlusté knihy popisují noční děsy po vysazení opiátů, nespavost je celkem normální a může přetrvávat i dost dlouho, mohlo by se také jednat o nedostatek nějakých iontů (magnesium) nebo vitaminů (skupiny B) a poruchu nervosvalové dráždivosti (k tomu mě vedou ty zlé pocity v nohou). Mohlo by se taky jednat o něco úplně jiného. Doporučil bych se spojit s praktickým lékařem, udělat základní vyšetření, ... (on už bude vědít). No a co se týče abstinence, stálo by se za to spojit s nějakým zařízením, které se zabývá léčbou drogové závislosti (třeba s námi :-)). Nemusí být třeba hospitalisace, ale na nějakou přiměřenou podporu má myslím vaše přítelkyně nárok. a že jí přeju hodně štěstí a vám pevné nervy.