JAK JI MAM POMOCT?
PEATE
MOJE KAMARADKA BERE PERNIK UZ JEDNOU PRESTALA ALE ZASE ZACALA JAK JI MAM POMOCT?MOC ME TO TRAPI ALE POROUCET JI NEMUZU.DIKY NI VIM O DROGACH VSECHNO ALE JENOM TO JAK JI Z TOHO DOSTAT NE.SNUPE ALE KDYZ JI TEKLA Z NOSU KREV NECHALA SI TO 5 KRAT PICHNOUT.PORADTE MI PROSIM.

Odpověděl: Bára Orlíková
Tohle je složitá situace, ve které bohužel moc možností nemáte. Je jasné, že poroučet jí nemůžete. Spíš než to je asi lepší jí říct, že o ní máte starost. Upozornit jí na to, že už se jí jednou podařilo přestat a asi k tomu měla dostatek důvodů, i když to pro ni jistě nebylo jednoduché. A že je určitě možné se do toho pustit znovu, dřív než si přivodí nějak vážné problémy. Pokud byste chtěl/a, můžete si přečíst pod kolonkou Stimulační drogy/Pervitin víc informací o rizicích užívání pervitinu a kamarádce je předat. Krom toho, injekční užívání je opravdu nejméně bezpečný způsob aplikace drogy, kamarádka si tím může způsobit nejrůznější zdravotní potíže. Můžete jí doporučit kontakt na některé z Kontaktních center, jednak dostane informace o tom, jak co nejvíc snížit rizika, která jsou spojená s nitrožilní aplikací drog i s užíváním pervitinu obecně, v případě, že by si nedej bože dál píchala, tak tam dostane sterilní stříkačky. Krom toho, pokud se bude rozhodovat, že přestane brát, pracovníci K-centra by jí samozřejmě podpořili a poradili, jak postupovat. Nevím bohužel odkud jste, takže vám nemůžu poskytnout konkrétní kontakt. A dávejte si na sebe pozor, nenechejte se do toho příliš zatáhnout. Ze zkušenosti vím, jak snadno se k drogám nechá přesvědčit zrovna ten, kdo se pokouší pomoct. Nemusí se to stát vždycky, ale je dobré to mít na paměti a nenechat se přemluvit k nějakým experimentům. Žádné zázračné rady bohužel na řešení téhle situace nejsou, ale když mi napíšete odkud jste, tak vám můžu dát aspoň vhodný kontakt na nějaké zařízení, kam by se kamarádka (třeba i společně s vámi) mohla obrátit. Držím palce vám i kamarádce.